با اشاره به حد نصاب نرسیدن جلسه امروز مجلس؛ گودرزی: نمایندگان باید تا آخرین روز مسئولیت خود باانگیزه باشند

آذر: نماینده مردم بروجرد در مجلس معتقد می باشد نمایندگانی که به مجلس دوازدهم راه نیافتند، نباید انگیزه خودرا از دست دهند و باید از همه فرصت های دوره نمایندگی مجلس برای خدمت به مردم بهره گیرند.

«عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به عدم تشکیل جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی به سبب به حد نصاب نرسیدن حضور نمایندگان، اظهار داشت: زمانی که صحن مجلس برقرار است، نمایندگان باید همه جلسات دیگر خودرا تعطیل کنند و در جلسه علنی مجلس حضور یابند.
وی با اعلان اینکه اولویت اصلی و اول هر نماینده ای باید حضور در جلسات صحن مجلس شورای اسلامی باشد، اظهار داشت: مردم به ما رأی دادند تا از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق و تامین منافع آنان نهایت استفاده را ببریم. جلسات مجلس بسیار مهم می باشد، چونکه در این جلسات می توان با تصویب قوانین مهم برای کشور ریل گذاری کرد و اگر فردی موجب تعطیلی مجلس شود و در جلسات مجلس حضور نیابد، عملاً کمک می نماید که جایگاه مجلس از رأس امور پایین بیاید.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همه ما باید بموقع و برای تشکیل جلسه علنی مجلس، در مجلس شورای اسلامی حضور یابیم، اما ما امروز تا ساعت ۹ بامداد صبر کردیم تا جلسه علنی مجلس به حد نصاب برسد و شروع شود، اما در نهایت به حد نصاب نرسید و نتوانستیم جلسه را برگزار نماییم.
گودرزی افزود: تعداد حاضران در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی کمتر از ۱۹۲ نفر (حد نصاب) بود و بنا بر این نتوانستیم جلسه را برگزار نماییم. قرار بر این شد که در جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی، اسامی نمایندگان غایب قرائت شود.
منتخب مردم بروجرد در مجلس دوازدهم اشاره کرد: نمایندگانی که نتوانستند برای حضور در مجلس دوازدهم رأی بیاورند، باید تا آخرین روز مسؤولیت خود انگیزه کافی داشته باشند و در فرصت باقیمانده از عمر مجلس یازدهم یعنی تا خرداد سال آینده، کارهای باقیمانده خود در پیگیری مطالبات مردم را به عاقبت برسانند.
گودرزی اظهار داشت: زمان باقی مانده از عمر مجلس یازدهم ارزش زیادی دارد و ما باید از همه فرصت های دوره نمایندگی مجلس برای خدمت به مردم استفاده نمائیم. از طرف دیگر می توانیم در این سه ماه باقی مانده زمینه های لازم را فراهم نماییم تا مجلس بعدی بتواند با بهره گیری از این بسترها، مسیر حل مسائل را ادامه دهد.
وی بیان کرد: طرح ها و لوایح زیادی داریم که حتما در طول این مدت باقیمانده باید به نتیجه برسد؛ برای مثال، «طرح بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی» ایراداتی داشت و حتما باید زودتر ایرادات این طرح در صحن مجلس رفع و تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همین طور «لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات» با رأی نمایندگان در اولویت بررسی در مجلس قرار گرفت و برمبنای بخشنامه داخلی مجلس باید زودتر در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و این موضوعات نباید به مجلس بعدی موکول گردد.

منبع: