آیت الله جنتی: مسلمانان نسبت به جنایات صهیونیست ها مقابل مردم غزه بی تفاوت نباشند

به گزارش آذر، دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: هیچ مسلمانی نمی تواند نسبت به جنایات صهیونیست ها مقابل مردم غزه بی تفاوت باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در شروع جلسه امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲) این شورا ضمن اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خدای مهربان، ماه پاکیزگی نفوس و ماه طهارت قلب ها است. اگر کسی حقیقت این ماه را درک کند، رفتارهای طبیعی او مانند نفس کشیدن عبادت به حساب می آید و در سیر الی الله به او کمک خواهد نمود.
وی در ادامه اظهار داشت: دعای چهل و چهارم کتاب گران قدر صحیفه سجادیه که برای شب اول وارد شده، به ما می آموزد چگونه قدرشناس ماه مبارک رمضان باشیم. دعای وداع با ماه رمضان هم سرشار از عباراتی است که به معرفت ما نسبت به ارزش این ماه می افزاید. تدبر در این دعا در ایام ابتدایی ماه رمضان، اساسا از حسرت های ما در ایام پایانی آن خواهد کاست.
آیت الله جنتی در مورد وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان هم اظهار داشت: اینروزها هموطنان مان در آن استان با سختی ها و خسارات ناشی از سیل روبرو هستند. البته دستگاههای مسئول در جهت یاری رسانی به مردم این استان در تلاشند. از تلاشهای صورت گرفته تشکر می نماییم و از مسئولین مربوطه می خواهیم با سرعت بخشیدن به خدمات امدادی و تأمین نیازهای فوری ساکنان مناطق سیل زده، دغدغه های این مردم عزیز در روزهای ماه رمضان را کم تر کنند.
دبیر شورای نگهبان همینطور بیان داشت: سال جاری مسلمانان جهان در حالی وارد ماه مبارک رمضان شده اند که هر روز شاهد اخبار جنایات فجیع و غیرانسانی رژیم اشغال گر و غیرقانونی اسرائیل ضد مردم غزه هستیم که حقیقتاً قلب هر انسان آزاده ای را می آزارد. بنا بر آموزه های دین مبین اسلام، هیچ مسلمانی نمی تواند نسبت به این ظلم آشکار بی تفاوت باشد و اساسا هرکسی در این حوزه به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل نکند در پیشگاه خداوند متعال سرافکنده خواهد بود.

منبع: