قالیباف در دیدار هنیه: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند

به گزارش آذر، رئیس مجلس اظهار داشت: ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، ضمن خیر مقدم به رئیس دفتر حماس برای حضور در تهران، اظهار داشت: امروز غزه به یک نقطه امید و موفقیت رسیده که خارج از منطق جامعه جهانی بود و امروز در حالی بیست و پنجمین هفته و ۱۷۵مین روز مقاومت مردم فلسطین را سپری می نماییم که در واقع شاهد مقاومت ایمان در مقابل کفر هستیم. مردم غزه با تاکید بر قرآن توانسته اند ایستادگی کنند که باید این پیروزی را به شما تبریک گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و مبارزاتی کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: این عملیات، تحلیل ها و راهبردهای دشمنان و دوستان ما را به دو زمان قبل و پس از خود تقسیم کرد ازاین رو مجدداً این پیروزی را به شما و تمام گروههای مقاومت فلسطین تبریک می گویم.

او همینطور خاطرنشان کرد: ما در جمهوری اسلامی همگی در میدان هستیم و پشتیبانی خویش را در راه دفاع از فلسطین و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی همواره در دستور کار داریم.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه به نظر می آید برنده نهایی این نبرد طرفی است که قدرت مقاومت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: این جنگ با هجوم کمتر یا بیشتر، تعیین تکلیف نمی شود بلکه با تداوم مقاومت دنبال می شود و طرفی که مقاومت بیشتری داشته باشد، پیروز نهایی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اینکه از زمانیکه طول مدت این جنگ از ۳ ماه گذشت، نوع راهبرد جنگی متفاوتی نسبت به اوایل آن گرفته است، بیان نمود: مقاومت باید در زمینه های مختلف تلاش کند و دراین میان توجه به مردم غزه به صورت ویژه برای تحمل این شرایط سخت باید صورت گیرد. همینطور همه دست اندرکاران جبهه مقاومت همگرا و هم افزا گام بردارند و حرکت کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه با همه وجود درک می نماییم که مردم غزه، کرانه باختری و همه رزمندگان جبهه مقاومت در شرایط خیلی سخت قرار دارند، خاطرنشان کرد: انصافاً مقاومت و ایثار در جبهه مقامت بر پایه هایی که تاکید شد و پیش می رود و اگر باور به سنت ها و وعده های الهی و باورهای قرآنی نبود، چنین مقاومتی از قوه یک انسان عادی خارج بود.

قالیباف همینطور با اشاره به اینکه ما با همه وجود و تجاربی که داریم، این مورد را درک می نماییم و می دانیم که این مقاومت نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر در حوزه نظامی و مقاومت است، اظهار داشت: از سویی در حوزه نظامی جبهه مقاومت پس از گذشت ۶ ماه جنگ هنوز توان نظامی داشته و می جنگد و سبب شده است رژیم صهیونیستی نتواند به اهداف خود برسد و از طرفی هم مردم غزه چنین شرایط سختی را تحمل کرده و فضای زندگی را احیا می کنند. آنها فشارها را تحمل کرده و با جبهه مقاومت همراهی می کنند که این اتفاق تکلیف ما را برای توجه به آنها سنگین تر کرده و ما را بیشتر از پیش مدیون خود می کند. همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند.

رئیس قوه مقننه در ادامه خاطرنشان کرد: مبحث فلسطین یکی از دغدغه های امروز رهبری است ازاین رو ما هم در مجلس شورای اسلامی حامی شما بوده و از جبهه مقاومت پشتیبانی های لازم را به عمل می آوریم.

قالیباف با یادآوری این مطلب که سنت های الهی هم درصورتیکه خداوند فرموده و وعده قطعی الهی بوده، پا برجا است، اظهار داشت: این جنگ، شبیه جنگ احزاب است که در قرآن آمده است و همانند جنگ احزاب همه دشمنان یکجا در مقابل جبهه اسلام جمع شده اند.

وی ادامه داد: در سوره احزاب هم می بینیم که عده ای منافق، کافر و سست عنصر هستند و وقتی چشمشان به عظمت ظاهری و حجم دشمن می افتد، می ترسند و عرصه را خالی می کنند اما بخش دیگری که از مؤمنان بودند زمانیکه چشمشان به احزاب دشمن افتاد گفتند به صداقت خداوند و رسول ایمان آورده اند و به جنگ با آنها می روند، آنها سختی کشیدند تا جایی که به تعبیر قرآن جان ها به لب رسید اما در نهایت به بزرگ ترین پیروزی به لطف خدا دست پیدا کردند بنابراین امروز باید نشان دهیم از مؤمنان هستیم که مطابق وعده الهی جبهه ایمان حتما در این جنگ هم پیروز خواهید شد.

هنیه: نبرد طوفان الاقصی آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم در این نشست، ضمن تقدیر از استقبال گرم و ابراز احساسات محبت آمیز رئیس مجلس و قبولی طاعات و تبریک عید باستانی نوروز، اظهار داشت: در تمامی سفرهایی که به ایران داریم، فرصت دیدار با شما در مجلس شورای اسلامی را پیدا می کنیم؛ جایی که نماد و مبین تاریخ و تمدن ملت مسلمان ایران و یکی از نمودهای پیوند ایران با مسأله اصلی جهان اسلام یعنی مسأله فلسطین است. فلسطینی که دل تمام فرزندان اسلام به سمت او که همان مسجد الاقصی است، پر می کشد.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه ما از نشست هایی که در رابطه با فلسطین در کمیته های مختلف مجلس برگزار می شود، آگاه هستیم، اظهار داشت: ازاین رو ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می دانیم و از این بابت قدردانی می نماییم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در ادامه با عرضه گزارشی از وضعیت کنونی غزه در سایه عملیات طوفان الاقصی و شرایط میدانی انسانی و سیاسی نوار غزه، اظهار داشت: نبرد کنونی یک نقطه عطف در تاریخ مواجهه با رژیم صهیونیستی است که نتایج راهبردی عمیقی را برای فلسطین، جهان اسلام، جهان عرب و تمام دنیا در بر داشته است؛ ازاین رو اساسا دوران بعد از وقوع عملیات طوفان الاقصی با دوران قبل از آن متفاوت می باشد.

هنیه در ادامه با اشاره به اینکه الان در آستانه پایان ششمین ماه مقاومت ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی پس از این عملیات هستیم، خاطرنشان کرد: در این ماه ها، ملت فلسطین با نسل کشی روبرو بودند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ سه هدف را دنبال می کرد، اظهار داشت: از بین بردن جهاد، حماس و جریانات مقاومت، بازپس گیری اسرای صهیونیست که در دست فلسطینیان هستند و کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا و خالی کردن غزه از مردم آن همچون اهدافی است که صهیونیست ها دنبال می کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه صهیونیست ها تصور می کردند با این اهداف می توانند وضعیت سیاسی و امنیتی غزه را به صورت کامل تغییر دهند، اظهار داشت: بخصوص در فضای کلی مسأله فلسطین، غزه نوک پیکان مقاومت ضد رژیم صهیونیستی است ازاین رو آنها به دنبال خارج کردن غزه از محور مقاومت و وارد کردن آن به محور سازش هستند.

هنیه افزود: باوجود تمام جنایات، تخریب ها و تلاش ها برای کوچاندن مردم و به شهادت رساندن مردم و نابودی زیرساخت ها، دشمن در تحقق تمامی اهداف خود از حیث نظامی با شکست مواجه گردید. اهداف دشمن در مقابل ایستادگی و پایمردی افسانه ای مردم غزه به نتیجه نرسید و شکست خورد.

این مقام بلندپایه فلسطینی ضمن اشاره به عوامل اصلی که منجر به ایستادگی قهرمانانه فلسطینیان در مقابل یکی از ارتش های قدرتمند منطقه شد، اظهار داشت: آمریکا مدیریت این جنگ ضد غزه را در دست دارد و در آغاز جنگ هم بایدن در جریان سفر به اراضی اشغالی، شخصا ریاست شورای جنگ رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و راهبردهای جنگی را مشخص کرد و در شرایطی این اراضی را ترک کرد که تصور داشت صهیونیست ها در مدت زمان کوتاهی پیروز می شوند و غزه از ملت آن خالی می شود که دیدیم که به هیچ کدام از تصورات خود دست پیدا نکرد.

هنیه اضافه کرد: عامل نخست اینست که جامعه فلسطین به شکل عام و مردم غزه به شکل ویژه، مردمی مؤمن، قرآن باور و مجاهد هستند. این مردم در بستر ایمانی و جهادی تربیت شده اند و ده ها عالم دینی و جهادی را تربیت کرده اند که همین سبب شده هسته مرکزی پرقدرتی تشکیل گردد که عامل ایستادگی در مقابل این تجاوز باشد. ما حدود ۹۰ هزار حافظ قرآن در غزه داریم. مجاهدانی که در ۷ اکتبر آن عملیات شکوهمند را صورت دادند عموماً از حافظان قرآن بودند درصورتیکه اغلب شهدای ما هم حافظ قرآن بوده اند و این سبب می شود جامعه غزه بتوانند در مقابل طوفان های شدید ایستادگی کنند.

وی افزود: عامل دوم این بود که همه گروههای مقاومت و حماس برای مدت طولانی آمادگی کامل و استراتژیکی در خود بوجود آورده و آنرا توسعه دادند و این آماده سازی نظامی، روحی و معنوی برای سالهای طولانی برای مجاهدان انجام شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت، اظهار داشت: همینطور از شهید حاج قاسم سلیمانی باید تشکر کنم و از این که راه او ادامه دارد کمال قدردانی را دارم. در کنار این عوامل، حمایت سایر نیروهای جبهه مقاومت بخصوص لبنان و سوریه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار مهم بود.

هنیه اضافه کرد: همراهی و همبستگی فلسطینیان کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی و همینطور همیاری ملت ها و مردم مسلمانان و در کنار آن سایر ملت های آزاده عامل دیگری برای استمرار مقاومت ملت غزه بود.

ایشان در ادامه این جنگ را با سایر جنگ ها و برخوردها با رژیم صهیونیستی متفاوت دانست و اضافه کرد: این جنگ، جنگ میان مرگ و زندگی است و رژیم صهیونیستی هم با همین نگاه وارد میدان شده ازاین رو جنگی استراتژیک است که البته توانسته ایم در این راه به پیروزی های راهبردی دست یابیم.

هنیه همینطور با اشاره به اینکه امروز مردم غزه نیازمند کمک جدی و گسترده هستند، اظهار داشت: طبق گزارش ها، حدود بیشتر از ۳۰ هزار شهید، مجروح و مدفون زیر آوار داریم. جنایات اسراییلی ها بسیار گسترده است؛ برای مثال تصاویر روز گذشته رسانه های غزه نشان داده است که صهیونیست ها عده ای از فلسطینیان که پرچم سفید داشتند را مورد هدف گلوله قرار داده و به صورت مجروح، زنده زنده و دسته جمعی با لودرهای خود دفن کردند بنابراین آنها از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در انتهای سخنان خود با تاکید بر این که نتیجه ای که از دادگاه لاهه خارج می شود باید این باشد که رژیم صهیونیستی مرتکب نسل کشی شده، اظهار داشت: ما مسیر سیاسی را هم در کنار مسیر نظامی دنبال می نماییم اما خط مشی نظامی از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار می باشد چون که صهیونیست ها قصد دارند هرآنچه در میدان جنگ به آن دست پیدا نمی کنند را پای میز مذاکره از ما بگیرند و این آن چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم. ما صرفا به دنبال پیروزی نهایی و بیرون راندن صهیونیست ها از فلسطین هستیم.

منبع: