زمانیان: توسعه کارهای قرآنی نیازمند ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است

به گزارش آذر، رئیس مرکز برسی های راهبردی ریاست جمهوری اظهار داشت: توسعه فعالیت ها و محصولات قرآنی نیازمند ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «مصطفی زمانیان» در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در این دوره از مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری، با اهمیت ترین پروژه ای که بر آن تمرکز کرده ایم امید و اعتماد است. این مساله، با اهمیت ترین مسأله ای است که ریشه مسائل مختلف است و واقعاً ضعف ما در امید آفرینی و اعتماد آفرینی است.
وی افزود: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور زمانی در کشور حل می شود که امید در بین مردم وجود داشته باشد. امسال هم در بیانات نوروزی رهبری معظم انقلاب دیدیم که فرمودند ما در ایجاد اتحاد ملی گرفتار غفلت شده ایم.
زمانیان افزود: وقتی از مشارکت مردمی صحبت می نماییم باید پیش شرط های آن فراهم شده باشد. با نگاه واقع بینانه ای بررسی کنید که برنامه های قرآنی چند درصد از جامعه را تحت پوشش قرار می دهد. ما باید ببینیم بند قلب و دل شصت درصدی که در انتخابات مشارکت نکردند را چگونه می توانیم مجدد گره بزنیم؟ بطور قطع با بهره گیری از ظرفیت قرآن می توان چنین کاری را انتظار داشت.
رییس مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری افزود: آنگاه که جریان کارهای قرآنی را با نوآوری گره بزنیم، شاهد حضور طیف گسترده تری از جامعه به عنوان مخاطب قرآنی هستیم بود. به عنوان مثال به همت حجت الاسلام قمی استارتاپ های اربعین را دور هم جمع کردیم و بیش از یکصد استاراپ آمادگی خودرا برای حل مسائل اربعینی اعلام نمودند.
وی با تأکید بر این که حتی محفل قرآنی امام حسنی ها هم که با آن عظمت در ورزشگاه آزادی برگزار گردید، باز هم جشن خود جامعه قرآنی شمرده می شود، اضافه کرد: به این مساله باید دقت کرد و باید سفره خوش سیمای کارهای قرآنی را متنوع نماییم تا همه گروههای جامعه از برنامه های آن بهره مند شوند.
رییس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری افزود: توسعه فعالیت ها و محصولات قرآنی نیازمند به ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است. جریان توسعه کارهای قرآنی زمانی می تواند کارآمدی مضاعف داشته باشد که نسبت خودش را با مسائل اولویت دار کشور مشخص نماید.
وی در آخر اظهار داشت: قرآن کریم ظرفیت امید آفرینی را در سطح جامعه دارد و امیدوار هستم توسعه و تنوع امور قرآنی با تمرکز بر نظام مسائل اولویت دار کشور به افزایش و علقه و اعتماد عمومی به نظام و انقلاب کمک نماید.