در واکنش به تنبیه رژیم صهیونیستی؛ زارعی: ایران از مجهزترین امکانات پدافندی برخوردارست

به گزارش آذر، کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: سیستم پدافندی جمهوری اسلامی ایران نشان داده که از بهترین و مجهزترین امکانات پدافندی برخوردارست.

«سعدالله زارعی» در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اثر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد بازدارندگی و تقویت مؤلفه های امنیتی کشور، اظهار نمود: رژیم جعلی صهیونیستی فکر می کرد جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته، نسبت به حملات آنها در سوریه، خویشتن داری خواهد نمود.
وی افزود: بعد از عملیات «وعده صادق» خیلی از مسؤولان و مقامات ارشد رژیم جعلی به این واقعیت اذعان کردند که فکر نمی کردند جمهوری اسلامی ایران با این سطح و با این گستردگی مبادرت به عملیات تلافی جویانه مقابل سرزمین های اشغالی کند.
بخش اعظم پهپادهای ما به اهداف مورد نظر به هدف خوردن کرد
کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: بعد از چندین روز رعب و هراس که بر سرزمین های اشغالی و شهروندان رژیم جعلی حاکم شده بود، عملیات شب گذشته شروع شد و به اذعان مقامات رژیم منفور بیش از ۳۳۰ موشک و پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد که بخش اعظم این پهپادها به اهداف مورد نظر به هدف خوردن کرد، اما حجم لطمه ها و خسارت های وارد شده هنوز ارزیابی نشده است.
زارعی خاطرنشان کرد: عملیات شب گذشته نشان داد سه لایه پدافندی که رژیم صهیونیستی و آمریکا به آن دل بسته بودند، موفق عمل نکرد و با وجود ادعای آمریکا در خصوص این که ۱۰ کشور در رهگیری پهپادهای ایران به آنها کمک کرده است، اما موفق نشدند و بخش قابل توجهی از پهپادها و موشک ها توانستند از لایه های پدافندی عبور کرده و به اهداف خود به هدف خوردن کنند.
وی اضافه کرد: به اذعان خیلی از کارشناس مسائل نظامی، این عملیات به عنوان یک رکورد حملات پهپادی به شمار می آید.
کارشناس مسائل بین الملل ضمن اشاره به حمایت کشورها از پاسخ ایران به رژیم منفور اسرائیل، اظهار داشت: دولت روسیه و برخی دولت ها مثل الجزایر و… از اقدامات تلافی جویانه ایران حمایت کردند.
زارعی خاطرنشان کرد: در عملیات «وعده صادق» شاهد بودیم که پرتاپ های پهپادها و موشک ها از نقاط مختلف کشور انجام شد و این نشان داد طراحی و برنامه ریزی این عملیات یک طراحی صبورانه بود که با بردباری بسیار خاصی انجام شد. ممکنست شاهد اقدامات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی هم باشیم که البته جای نگرانی وجود ندارد.
استانداردهای دوگانه آمریکا و کشورهای اروپایی
وی خاطرنشان کرد: بعد از حمله رژیم جعلی به کنسولگری ایران در دمشق کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه گرفتار لکنت زبان بودند و فقط تماشاچی این جنایت بودند، اما این کشورها در عملیات شب گذشته بلا فاصله وارد عمل شدند که این نشان داده است استانداردهای دوگانه نه فقط در موضوعات حقوق بشری بلکه در مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی هم در دیپلماسی اینطور کشورها حاکم است.
کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سؤال که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجدداً مقابل کشور شیطنتی بکند، ضربه بعدی جمهوری اسلامی چه خاصیت هایی خواهد داشت، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلا فاصله بعد از عملیات و در حین عملیات دو بیانیه صادر کرد که تمام نکات را به طرف های مقابل گوشزد و اعلام نمود که اگر از هر کشور و جغرافیایی مقابل ایران استفاده شود، بطور قطع با پاسخ سخت ایران همراه خواهد بود.
زارعی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به مقامات کاخ سفید و رؤسای کشورهای اروپایی گوشزد کرده که نباید به این مساله ورود کنند چونکه اگر اقدامی انجام دهند، ایران از توانمندی های لازم بصورت مستقیم یا گروههای مقاومت در منطقه، برخوردار می باشد و منافع آمریکا را در منطقه مورد هدف قرار خواهد داد.
وی در آخر با اشاره به اینکه سیستم پدافندی جمهوری اسلامی ایران نشان داده که از بهترین و مجهزترین امکانات پدافندی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و رژیم جعلی می دانند که سیستم های لیزری و پدافندی ایران کمتر از سیستم های آنها نیست.

منبع: