مخبر: ایران امروز به صادرکننده دستگاه دیالیز تبدیل گشته است

به گزارش آذر، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز به صادر کننده دستگاه دیالیز و برخی تجهیزات در رابطه با بیماری های قلبی تبدیل گشته ایم و این در شرایطی است که زمانی برای تأمین این دستگاه نیازمند واردات بودیم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، قبل از ظهر امروز (شنبه) همزمان با هفته هلال احمر، بعد از ادای احترام به یادمان امدادگران شهید دوران دفاع مقدس و نجات گران فداکار خدمت، در آئین افتتاح این مرکز، در سخنانی از جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی چابک، به روز، زنده و با تاثیر بالا در حوادث مختلف یاد کرد و عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در حوادث مختلف کشور پررنگ ترین جریان خدمت را عرضه کرده و دلیل برتری هلال احمر در این عرصه اینست که از قدرت بسیج کردن مردم برای حل مشکلات برخوردار بوده و تکیه اصلی این نهاد همواره بر مردم بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با تقدیر از زحمات مدیران، کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به خاطر خدمات صادقانه در حوادث کشور و نقش آفرینی مثبت در زمینه بین الملل و امداد رسانی در حوادث کشورهای مختلف نظیر ترکیه، سوریه و افغانستان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر همواره در دنیا می درخشد و عالی ترین نشان صلیب سرخ را دریافت کرده که این امر افتخاری برای کشور است.
مخبر افزود: همان گونه که سلاح و تجهیزات نظامی در دستان یک رزمنده مجاهد بسیار اثرگذار تر و کاربردی تر از تجهیزات نظامی پیشرفته دشمنان اسلام است، یکی از علل توفیق جمعیت هلال احمر هم برخورداری از نیروهای انقلابی و متدین است که با اتکا به این نیروها در اقصی نقاط کشور و دنیا شاهکار خلق می کند.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۶۲ طرح مختلف جمعیت هلال احمر که امروز انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه ۲۰ طرح در قسمت آموزش و پژوهش بود که یک نقطه مثبت و رو به جلو برای جمعیت هلال احمر به حساب می آید چون که به تناسب پیشرفت و موضوعات نوین نظیر هوش مصنوعی، نیازمند آن هستیم که بتوانیم با سرمایه گذاری در قسمت آموزش و پژوهش، خدمات خویش را به روز و متناسب با شرایط جدید عرضه دهیم.
وی راه اندازی مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده کاوی در جمعیت هلال احمر را کاری مهم و پرارزش توصیف کرد و اظهار داشت: برخورداری از اطلاعات دقیق و صحیح در مورد ابعاد حوادث و رخدادها از اهمیت ویژه ای در امر امداد رسانی برخوردار می باشد و می تواند به دولت و جمعیت هلال احمر در اولویت بندی کارها و تعریف مأموریت ها کمک نماید.
مخبر اضافه کرد: یکی از نقاط قوت جمعیت هلال احمر اینست که در قسمت ها و ابعاد مختلف از امداد رسانی تا پشتیبانی حوادث و داروسازی فعالیت دارد و در جریان انتشار کرونا هم شاهد بودیم که بیشترین دارو و واکسن مورد نیاز از راه هلال احمر وارد شد و در دوران دفاع مقدس هم این جمعیت بیشترین تجهیزات و داروهای مورد نیاز را تأمین کرد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به دستاوردها و پیشرفت های کشورمان در حوزه سلامت و بهداشت و درمان تصریح کرد: اخیراً در بازدید از نمایشگاهی شاهد آن بودم که خیلی از تجهیزات پیشرفته پزشکی در داخل کشور تولید می شود و امروز به صادر کننده دستگاه دیالیز و برخی تجهیزات در رابطه با بیماری های قلبی تبدیل گشته ایم و این در شرایطی است که زمانی برای تأمین دستگاه دیالیز نیازمند واردات بودیم.
وی در ادامه ضمن اشاره به مأموریت ها و خدمات جمعیت هلال احمر در سایر کشورها اظهار داشت: خدمات هلال احمر در کشورهای دیگر بگونه ای است که برخی نخست وزیران و معاونین رئیس جمهور کشورها در ملاقات هایی که با آنها داشته ام درخواست می کنند که مراکز هلال احمر و خدمات این نهاد در کشور آنها مستقر شود.
مخبر با تاکید بر این که دولت خویش را موظف می داند کمک های لازم را به جمعیت هلال احمر عرضه نماید، اظهار داشت: دولت تلاش دارد نیازهای جمعیت هلال احمر را تأمین کند چون که هلال احمر در حوادث و شرایطی به کمک مردم می آید که تقریبا جایگزینی برای آن وجود ندارد.
معاون اول رئیس جمهور شبکه سازی را از خصوصیت های برجسته جمعیت هلال احمر برشمرد و اظهار داشت: این شبکه سازی می تواند علاوه بر انجام مأموریت های هلال احمر، در سایر بخش ها هم مورد استفاده قرار گیرد و با عنایت به این که سالجاری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، شبکه زیر پوشش هلال احمر می تواند در این بخش هم فعال شود و به جهش تولید در کشور کمک نماید.
وی ضمن اشاره به روند رو به کاهش تورم، پایه پولی، افزایش سرمایه گذاری و اجرای طرح های بزرگ در قسمت نفت، نیرو و راهسازی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره های پایین دستی نیاز است که مردم پای کار باشند و هلال احمر هم می تواند با شبکه سازی مردم در این حوزه فعال شود.
مخبر در قسمت دیگری از سخنان خود به حوادث غزه و فجایعی که در این منطقه توسط رژیم صهیونیستی رخ می دهد اشاره و تصریح کرد: فجایع رژیم اشغالگر قدس از تمامی خط قرمزهای انسانی، دینی و بین المللی عبور کرده و کشتار زنان و کودکان غزه به این علت است که ابهت و هیمنه تاریخی آنها بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق شکسته شده است.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: امروز آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی به رغم امکانات و تجهیزاتی که بسیج کرده اند به هیچیک از اهداف خود نظیر از بین بردن حماس، تصرف غزه و نفوذ در سایر بخش های محور مقاومت نرسیده اند و نمی توانند از باتلاقی که خودشان در غزه درست کرده اند بیرون بروند.
گفتنی است در این مراسم با دستور معاون اول رئیس جمهور از راه ویدئو کنفرانس در مجموع ۶۲ طرح از پروژه های هلال احمر شامل ۲۵ طرح امدادی، ۲۰ طرح آموزشی و پژوهشی، ۱۰ طرح توانبخشی، ۳ طرح عمرانی، ۴ طرح در مراکز خارج از کشور و همینطور ۳۳۵ خانه هلال به ارزش ۹ هزار میلیاردریال به بهره برداری رسید.
کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر هم در این مراسم از معاون اول رئیس جمهور به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان این جمعیت یاد کرد و گزارشی از خدمات، اقدامات و بکارگیری ظرفیت خیرین در توسعه مأموریت ها و خدمات امدادی هلال احمر ارائه نمود.

منبع: