به گزارش آذر، نماینده مردم بافق در مجلس اظهار داشت: افت تحصیلی و کاهش میزان نمرات دانش آموزان محصول این دولت و آن دولت نیست، بلکه محصول افکار دولت های مختلف است.
به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش بر اساس دلیل افت تحصیلی و کاهش میزان نمرات دانش آموزان، اظهار داشت: سیاست ها، برنامه ریزی ها و مدیریت ناصحیح منجر به این وضعیت شده است؛ این وضعیت محصول این دولت و آن دولت نیست، بلکه محصول افکار دولت های مختلف است.
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مدارس مختلفی به سبک های مختلف در کشور وجود دارد. فرزندان افراد پولدار و گاها مسئولان به آسانی مدارس خودرا جدا می کنند و در مدارس غیرانتفاعی سالانه حدود ۱۴۰ میلیون تومان شهریه می پردازند تا تحصیل کنند.
وی اضافه کرد: امروز تعدادی از دانش آموزان در مدارس خاص شامل شاهد، دولتی و نمونه دولتی هستند، در مقابل، ۸۰ درصد دانش آموزان کشور در مدارس دولتی که بهترین معلمان و دانش آموزان آنها به مدارس خاص رفته اند، با کمترین امکانات تحصیل می کنند. بر این اساس، رشته ها و مسئولیت های مهم و کلیدی هم در اختیار خانواده های خاص قرار می گیرد.
صباغیان با انتقاد از میزان حقوق و دستمزد معلمان، اظهار داشت: معلمان ناچار هستند برای تأمین معیشت بدنبال مشاغل دوم و سوم باشند. کاهش میانگین نمرات دانش آموزان به کمتر از ۱۰ به این معناست که بهترین روزهای عمر دانش آموزان درحال تلف شدن است و معلمان نمی توانند رسالت خودرا به درستی انجام دهند؛ باید فکری برای برون رفت از این وضعیت نماییم.
خلاصه اینکه به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش برمبنای دلیل افت تحصیلی و کاهش میزان نمرات دانش آموزان، عنوان کرد: سیاست ها، برنامه ریزی ها و مدیریت ناصحیح منجر به این وضعیت شده است؛ این وضعیت محصول این دولت و آن دولت نیست، بلکه محصول افکار دولت های مختلف است. وی افزود: امروز بعضی از دانش آموزان در مدارس خاص شامل شاهد، دولتی و نمونه دولتی هستند، در مقابل، ۸۰ درصد دانش آموزان کشور در مدارس دولتی که بهترین معلمان و دانش آموزان آنها به مدارس خاص رفته اند، با کمترین امکانات تحصیل می کنند.