انتظاری در گزارش آذر: افزایش درصد غنی سازی اقدام مناسبی برای گام چهارم است

به گزارش آذر کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: افزایش درصد غنی سازی و رونمایی از نسل جدید سانتریفیوژها اقدام مناسبی به نقض تعهدات غربی ها برای گام چهارم است.

مصطفی انتظاری کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات هسته ای، اظهار داشت: ایران تابحال با عنایت به گام های سه گانه ای که در مبحث کاهش تعهدات انجام داده، اروپایی ها را در وضعیتی قرار داده است که باید مبحث خویش را در قبال آینده برجام مشخص کنند.
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تهدیدات اروپایی ها در مورد خروج از برجام در صورت برداشته شدن گام چهارم از جانب ایران، خاطرنشان کرد: در صورتیکه اروپا قبل از برداشته شدن گام چهارم از برجام بیرون برود، این مورد عملا ناشی گری آنها را نشان داده است و به مفهوم پیروزی ایران به حساب می آید.
انتظاری با تاکید بر این موضوعی که ایران می تواند اعلام نماید که این طرف غربی بود که زیر میز مذاکره زد و توافق هسته ای را خراب کرد، تصریح کرد: ایران تکلیف خویش را در قبال اروپایی ها دانسته و لازم نیست که بیشتر از این در حالت تعلیق بمانیم. دیگر برای کشورمان مشخص شده است که اروپا کاری برای انجام تعهدات خود صورت نخواهند داد.
وی درباره گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هم اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مشخص شدن اولویت های مساله هسته ای بسیار راهگشا است. اگر از نظر کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی، به خصوص افرادی که در ادوار قبلی هم صاحب پست بودند استفاده شود، گام چهارم متناسب با نیاز کشور و همینطور پاسخی مشخص به طرف مقابل برجام خواهد بود.
کارشناس مسائل بین الملل افزود: افزایش درصد غنی ساز و رونمایی از نسل جدید سانتریفیوژها اقدام مناسبی به نقض تعهدات غربی ها برای گام چهارم است.
انتظاری درباره فرمایش رهبر انقلاب در بحث دستیابی به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو، اظهار داشت: میزان ۱۹۰ هزار سو متناسب با نیاز کشور است و حتی هم اکنون شاید این نیاز بیشتر هم شده باشد. مسؤلان باید به صورت مشخص نیاز کشور را به رسانه ها اعلام نموده و برای دستیابی به آن تلاش کنند.