اخطار سرلشکر صفوی به دشمنان

آذر: دومین همایش ملی تجلیل از پیشکسوتان جهاد مقاومت در تالار خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار گردید.

به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در این همایش، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه بیش از دو میلیون نفر داوطلب برای دفاع از کشور عازم جبهه ها شدند. در واقع هشت سال دفاع مقدس تضمین کننده ۸۰ سال امنیت ملی ما به حساب می آید و هم اکنون هم به دشمنان انقلاب اسلامی اخطار می دهیم اگر به میهن اسلامی تعدی کنند آن ها را نه تنها تا آن طرف مرزها بلکه تا آن طرف دریاها تعقیب و مجازات خواهیم کرد.

وی افزود: اگر ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) توانست در هشت سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی و صبر و مقاومت پیروز شود در جنگ اقتصادی امروز هم به رهبری رهبر انقلاب اسلامی و با انسجام و وحدت ملی مقاومت کرده و پیروز خواهد شد و همه مردم هم باید در این راستا دست به دست هم دهند. ننگ باد بر کسانی که در این اوضاع اقتصادی کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می کنند، دزدی می کنند، رشوه می گیرند و رشوه می دهند. این ها ضد انقلاب محسوب می شوند. در شرایط فعلی دولت به کمک مردم نیاز دارد تا از این شرایط عبور کند و بهتر است دولت ما هم از نیروهای انقلابی، جهادی، کارآمد، جوانان و ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان برای عبور از این وضعیت استفاده نماید.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به وظایف مردم و پیشکسوتان دفاع مقدس در قبال همدیگر اظهار داشت: به نظر من آن هایی که هنوز خویش را حفظ نموده اند و همچنان به انقلاب و ولایت فقیه و مردم معتقدند و مردم همه به آن ها اعتماد دارند می توانند در ساختن نسل جوان کمک کنند. آن ها باید ضمن انتقال اندیشه و تفکر جهادی به نسل جوان ارزش ها و مفاهیم و علوم و معارف دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند و با عمل صالح و اخلاق و رفتار اسلامی متناسب با اقتضائات زمانی امروز تأثیر خویش را نشان بدهند.

وی همینطور با اشاره به وظیفه مردم در قبال پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: باید احترام آنها را حفظ نماییم. خیلی نامردی است که پیشکسوتان دفاع مقدس همچون ارتش و سپاه و جهاد را زیر سوال ببریم. آن ها زمانی از همه چیزشان گذشتند و برای دفاع از کشور در جبهه ها حضور بهم رساندند.

در ادامه، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در استان ها طی سال قبل اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ موزه در کشور فعالیت می نمایند. موزه های دفاع مقدس از اولویت های این بنیاد به حساب می آید و همه باید دست به دست هم بدهند تا به سرانجام برسند. همینطور در جهت جمع آوری آثار دفاع مقدس ضبط خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس تحت عنوان تاریخ شفاهی هم در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال ۷۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد چاپ شده بود، اظهار داشت: ظرف سه سال ۲۰۰۰ عنوان کتاب با کمک سایر دستگاه ها در سه سطح الف، ب و ج یعنی ملی و منطقه ای و استانی چاپ کردیم.

در این مراسم، سرلشرک فیروزآبادی، محسن رفیق دوست، سردار زاده کمند، سرتیپ پوردستان، سردار عبداللهی، سردار مومنی، حجت الاسلام محمدحسنی، حجت الاسلام صفایی و تعداد دیگری از پیشکسوتان و مقامات لشکری حضور داشتند.

در آخر مراسم از تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده های آنان تقدیر گردید.