در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛ بسیج یک ارزش است، ترامپ نقش تسهیل گر در سقوط آمریکا دارد

آذر: تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته بسیج و خصوصیت های بسیجیان اظهار داشت: بسیج یک ارزش است و بسیجی واقعی دارای ایمان و اخلاص بالایی است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار گردید تصریح کرد: بسیجی واقعی از نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دارای مسئولیت پذیری، آرمان گرایی، واقع بینی، دغدغه مند بودن و قانون مداری است.
وی با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به اینکه بسیج با همکاری نیروهای مسلح دست متجاوزان را قطع کرده است، افزود: بسیج در ارتباط با علم هم پیشرفت های زیادی به دست آورده است.
آل هاشم همینطور با اشاره به اینکه هفته وحدت هم فرا رسیده است، اضافه کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای طرح نیازهای جهان اسلام و در راس آن اتحاد و همدلی و پرهیز از اختلافات است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد، افزود: منظور از وحدت با برادران اهل تسنن، نه وهابیت، این است که مسلمانان جهان اسلام ید واحده باشند.
وی همینطور اظهار داشت: باید همه مسلمانان با وحدت خود در برابر سلطه گری مستکبران مقاومت کرده و از کشورهای مظلوم و ستمدیده حمایت کنند.

تقدیر از خدمات استاندار «بازنشسته» آذربایجان شرقی
آل هاشم سپس با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: زمان خدمت مجید خدابخش در سمت استاندار آذربایجان شرقی به آخر رسیده و از وی برای خدمات ارزشمند خود در استان قدردانی می کنم.
وی با اشاره به اینکه خدابخش ۱۴ ماه در استانداری آذربایجان شرقی تلاش کرد، اظهار داشت: وی فرد متدین و قرآنی بوده و یکی از امتیازاتش این است که در این مدت حتی یک بار حضورش در نماز جمعه را ترک نکرد. خدابخش مسائل سیاسی و جناحی را به مسائل کاری دخیل نکرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه خدابخش از پروژه های مختلف استان بارها بازدید کرد، اظهار داشت: و لازم است ضمن قدردانی برای ایشان آرزوی موفقیت کنم.
نابسمانی ها در پیاده روی اربعین سال آینده دیگر تکرار نشود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز اربعین اشاره نمود و اظهار داشت: بیشتر از دو میلیون نفر از زائران ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه البته برخی نابسمانی ها هم دیده شد، اظهار داشت: نابسمانی ها در پیاده روی اربعین سال آینده دیگر تکرار نشود وهرچه زودتر باید حل شود. متاسفانه مشکلاتی در نحوه عرضه ارز رخ داد و زائران تحقیر شدند.
آل هاشم در همین خصوص افزود: مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عزت زائران باشند که چرا نتوانستند در عراق برای این کار خدمات شایسته انجام دهند.

شکست تحریم های آمریکا نزدیک است
وی سپس به هم پیمان شدن دولت و ملت ایران اسلامی برای شکست آمریکا در آخرین مرحله تحریم ها اشاره نمود و اظهار داشت: شکست تحریم های آمریکا نزدیک است.
آل هاشم با تاکید بر اینکه ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران نشان دهنده هراس آنها از مردم ایران است، اظهار داشت: این ادبیات سخیف یادآور رفتار سران مشرک قریش در دوران صدر اسلام است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات اخیر آمریکا با عنایت به سیاست هردو حزب دموکرات و جمهوری خواه در قبال ایران نشان داده است که تاثیری بر تحریم ها ضد کشورمان ندارد، اضافه کرد: باید از خوش بینی نسبت به تغییرات سیاسی در آمریکا پرهیز کرد.
وی سپس به سقوط آمریکا هم اشاره نمود و اظهار داشت: به اعتقاد اندیشکده های آمریکایی سقوط این کشور از یک ابرقدرت به یک چالشگر بی تاثیر در تحولات جهانی چه با حضور ترامپ یا هر کس دیگر دیر یا زود اتفاق می افتد.
وی اظهار داشت: ترامپ فقط در این بین نقش تسهیل گر در سقوط آمریکا را دارد.