انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت: مجلس و دولت برای اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان تلاش می کنند

آذر: رئیس سازمان اداری استخدامی کشور اظهار داشت: مجلس با کمک دولت می کوشد در تامین نظر مقام معظم رهبری جهت اصلاحات قانون منع بکارگیری بازنشستگان اقدام نماید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره کافی بودن میزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت با عنایت به وضعیت تورم، گفت: مرجع اعلام وضعیت تورم بانک مرکزی و مرکز آمار هستند و تا آخر سال رقمی که اعلام کنند، مرجع ماست و برمبنای آن حقوق کارکنان دولت افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه منابع مالی افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد پیش بینی شده است، اظهار داشت: اگر این میزان قرار باشد بیشتر شود، در زمان بررسی بودجه در مجلس مشخص میگردد.
انصاری درباره احتمال خالی شدن فضای مدیریتی کشور با عنایت به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: ما در حوزه قانون گذاری نباید رویکرد صفر و یک داشته باشیم و زمانی که قوانین را بررسی و تصویب می نماییم باید قوانین خاصی را در نظر داشته باشیم.
رئیس سازمان اداری استخدامی کشور افزود: سخنان مقام معظم رهبری باز مبتنی بر این مطلب بود که به برخی موارد خاص در تصویب این قانون توجه لازم نشده است و از مجلس خواستند که این اشکال را رفع کنند و ان شاءالله مجلس با کمک دولت می کوشد در تامین نظر مقام معظم رهبری اصلاحات لازم را به عمل آورد.
وی درانتها اشاره کرد: نظر آقای رئیس جمهور و دولت این بود که ما از جوان تر شدن مدیریت کشور باید استقبال نماییم و قبل از این هم در تابستان ۹۶ مصوبه ای در شورای عالی داشتیم که در برنامه ششم توسعه سن مدیریت کشور را کم نماییم و این در دولت هم بوده است، ولی مواردی است که ما ناچاریم از سرمایه مدیریتی و کارشناسی کشور استفاده نمائیم، اما باید راهکارهای درستی برای تشخیص این موارد اتخاذ نماییم.