در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛ جنبش دانشجویی باید ضدظلم باشد، مسئولان در ارتباط با اروپا دقت کنند

آذر: امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ۱۶ آذر سالروز جنبش ضداستکباری دانشجویان بابصیرت کشورمان است اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید ضد ظلم باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی عالی ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار گردید اظهار داشت: ۱۶ آذرماه روز دانشجو را گرامی می داریم و در این روز دانشجوبان مقابل استکبار اعتراض کردند و ۱۶ آذر روز ضداستکبار و ضد آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور نباید به دشمن سیگنال بدهند، افزود: باید دانشجویان ضد ظلم، استکبار و سلطه خارجی باشند.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه ۱۶ آذر به دانشجوی ضداستکبار منصوب است، اظهار داشت: داشتن روحیه انقلابی از اصلی ترین خاصیت های دانشجویان است و جنبش دانشجویی باید سیاست داشته باشد ولی سیاست زده نباشد.

هداف اصلی دانشجویان کسب علم باشد
حجت الاسلام عالی با تاکید بر اینکه باید هدف دانشجویان ارتقای علمی و دانش اندوزی باشد، اظهار داشت: امیدواریم مراکز علمی و حوزه و دانشگاه تحت نظر رهبر معظم انقلاب حفظ و ارتقا پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجو موتور متحرک جامعه است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید عاشق آرمان های انقلاب اسلامی باشد و همواره برای رسیدن به آرمان ها تلاش کند. دانشجویان زبان گویای مردم هستند و باید مشکلات جامعه از زبان آنها بیان شود.
امام جمعه موقت تبریز سپس به لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه اصرار کرد و اظهار داشت: یکی از لزوم های دین حجاب است و بدون شک کسی که این واجب را رد کند گرفتار ارتداد میگردد.
وی با اشاره به اینکه باید انسان حدود الهی را از حیث انجام واجبات و ترک محرمات رعایت کند، اظهار داشت: تقوا پلیس وجودی انسان است و نظاره گر کنترل واردات و صادرات انسان است.
مسئولان در اظهارات خود دقت کنند
حجت الاسلام عالی سپس درباب اظهارات بعضی از مسئولان اظهار داشت: مسئولان بتازگی درباب پول شویی و برجام و رابطه با اروپا برخی اظهارات داشتند که باید دقت کنند و بصیرت داشته باشند و تقوای کلامی را رعایت نمایند.

وی سپس درباب رابطه ایران با اروپا اظهار داشت: در ارتباط با اروپا باید دقت کرد، باید در ارتباط با اروپایی که شرط تصویب کنوانسیون ها را FATF، CFT گذاشته دقت و به منویات مقام معظم رهبری دقت نماییم.
وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، اظهار داشت: باید در جنگ اقتصادی مردم و مسئولان با اخلاص و با تلاش شبانه روزی برای کشورمان تلاش کنند.
امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: دشمن چند بار مقابل ایران اسلامی تبلیغات منفی و دروغ داشته و باید در میدان جنگ اقتصادی هوشیار بوده و سستی و غفلت نکنیم.
وی به شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب باز اشاره نمود و اضافه کرد: ایشان معلم بزرگ دین بودند و کتاب های آیت الله دستغیب برای تقویت روحیه معنوی بسیار موثر است.