عابدی: قانون شورای عالی آب باید اجرایی شود

به گزارش آذر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر زاینده رود جاری بود بی عدالتی و فقر نبود، تغییر اقلیم را قبول داریم ولی می خواهیم عدالت اجرایی و قانون شورای عالی آب باید اجرایی شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حیدر علی عابدی امروز (شنبه) در برنامه کارآفرینی روستا که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار نمود: در ارتباط با حیات و پویایی جامعه باید به سمت تفکرات جدید برویم و از ایستایی و در گذشته ماندن پرهیز نماییم. عمق مسئله زمانی درک می گردد که ببینیم جوامع هر روز در حال تغییر هستند و باید این تغییرات شناخته شود و بر مبنای آن برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: کارآفرینی می تواند مشکل جامعه ما را حل کند، متأسفانه دانشگاه ها را کارآفرین بار نیاورده ایم. دانشگاه باید ارتباط قوی با جامعه داشته باشد، باید باورها و فرهنگ های روستا را شناخت و سپس در مورد آن تصمیم گرفت و از طریق دور نمی توان برای روستا تصمیم گیری کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نیروی انسانی پرتوانی در کشور داریم و می توان کارآفرینی را به دل روستاها برد.

عابدی خاطرنشان کرد: باید در تمام همایش ها گریزی به زاینده رود بزنیم، استعفای دسته جمعی ما چند نکته داشت و بحرانی بودن مسئله را نشان دادیم. متحد هستیم و در مقابل جارچیان می ایستیم و از آنها ناراحتیم. بحث ما بحث حیات اصفهان است، اگر زاینده رود جاری بود بی عدالتی و فقر نبود، تغییر اقلیم را قبول داریم ولی می خواهیم عدالت اجرایی و قانون شورای عالی آب باید اجرایی شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان اصفهان مخالفتی با قوانین نداشته اند و فقط فریاد عدالت سر داده اند. معاون رییس جمهور نام سامانه دوم آب رسانی را به زبان آورد و بر مبنای قول رییس جمهور گفتیم ستاد احیای زاینده رود باید اجرایی شود و خوشحالیم که دستور رییس جمهور صادر شد.

وی تصریح کرد: دنبال نگاه ویژه نیستیم و تنها می خواستیم تسلیم جارچیان کشور نشویم. اصفهان نقش ویژه خویش را در انقلاب، جنگ و سازندگی ایفا کرده و باید از ضایع شدن حقش جلوگیری کرد.