در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛ هدف استکبار جهانی حذف محور مقاومت در منطقه است

آذر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، گفت: دشمن می خواهد از گسترش روحیه مقاومت در مقابل زورگویان جلوگیری کند امام آنها تابحال نتوانسته اند به این خواسته خود برسند و بعداز این هم به خواسته خود نخواهند رسید.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید موانع ساختاری موجود در نظام بین الملل تبیین شود، افزود: باید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرایط پیش از انقلاب با شرایط فعلی مطرح شود و همین طور دستاوردهای انقلاب در مقایسه با کشورهای غربی را بررسی نموده و آنها را با کشورهای غربی منطقه بررسی کرد.
دشمن از قدرت ایران اسلامی هراس دارد
وی همین طور با اشاره به اینکه ماه آینده نشست ضد ایرانی توسط کشور لهستان در ورشو برگزار می شود، اظهار داشت: این نشست با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه برگزار می گردد ولی از همان ابتدا با مخالفت بسیاری توسط برخی کشورها همچون روسیه و اروپا روبه رو شد.
آل هاشم با تاکید بر اینکه خیلی از کشورها اعلام نمودند که در این جلسه شرکت نخواهند کرد، اظهار داشت: نشست پیش از برگزاری با شکست روبه رو شده است، حتی سفیر روسیه باز تلاش آمریکا برای ائتلاف ضد ایرانی را از راه برگزاری چنین نشست را یک اقدام ضد ایرانی عنوان کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن از قدرت ایران اسلامی هراس دارد، اظهار داشت: یکی از دیپلمات های آمریکا اعلام نموده است که در این جلسه بر لزوم اقدام مقابل برنامه موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیست درباب حزب الله از داخل خاک لبنان و اراضی شمالی فلسطین و اقدامات تحریک آمیز غیرقابل قبول از طرف ایران و سوریه و شلیک موشک به سمت صهیونیست ها باز صحبت هایی خواهد شد.
دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود
وی سپس با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود، اظهار داشت: ایران از شروع انقلاب اسلامی از نظر علمی، نظامی دارای رتبه های عالی بوده و این به مدد تکیه بر استعداد و ظرفیت های درونی است که جوانان محور اصلی این حرکت هستند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایران اسلامی همین طور تولید کننده تانک در خاورمیانه، تولیدکننده سریع ترین اژدر رادار گریز و سومین تولید کننده دکل انتقال برق در دنیا است، اظهار داشت: نباید به وضعیت کنونی قانع باشیم بلکه این پیشرفت ها باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ایران ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز در جهان، دارنده بزرگترین حوضچه تعمیر و نگهداری و ساخت کشتی در خاورمیانه و یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک در دنیا است، اضافه کرد: ایران اسلامی یکی از کشورهای تولید کننده لباس های فضانوردی و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضاست.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه ایران در سطح دنیا، امیدافزایی در جهان اسلام، رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.
آل هاشم نهم بهمن سالگرد سردار حسن باقری را تصریح کرد و اظهار داشت: او همچون شهدای بزرگ دوره دفاع مقدس و همچون افتخارات آذربایجان است.
وی به فرا رسیدن روز جهانی کمک به جذامیان اشاره و با گرامی داشت یاد و خاطره دکتر مبین، از افرادی که در نگهداری بیماران زحمت می کشند قدردانی کرد.