مطالبات درازهی از ۷ وزیر

به گزارش آذر نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت مرزنشینان سیستان و بلوچستان اظهار نمود: وضعیت مرز سیستان و بلوچستان امروز برای مردم این منطقه یک فرصت نیست، بلکه یک تهدید است. این فرصت مرز فقط برای عده ای و افرادی وجود دارد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت تدبیر و امید در جهت کوشش برای ارتقای شاخصهای کشور، اظهار نمود: به آیت الله رییسی و سردار سرلشگر سلامی تبریک می گویم و از زحمات سردار جعفری قدردانی می کنم.
وی افزود: امروز خطاب سخن من، وزارت آموزش و پرورش است. مطالبه به جد مردم بخصوص مردم سیستان وبلوچستان از دولت و آموزش و پرورش تعیین تکلیف وضعیت معلمان است. مطالبه دانش آموزان مناطق محروم، ایجاد خوابگاه های شبانه روزی که به علت شرایط جغرافیایی می طلبد دولت و آموزش و پرورش در این جهت تلاش کنند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم باید در جهت ارتقای مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه سراسری اقدام نماید.
درازهی خطاب به وزیر راه، اظهار داشت: از وزیر راه سوال دارم. به چه دلیل در فرودگاه سراوان پروازی برای مردم سراوان دایر نمی شود؟ سه سال این سوال را داشته ام ولی پاسخی از جانب مسئولان حاصل نشده است. آقای وزیر کشور! ساماندهی مرزها را در دستور کار قرار دهید. متاسفانه امروز در سیستان وبلوچستان مرز یک فرصت نیست، بلکه تهدیدی برای مرزنشینان به حساب می آید و فرصت این مرز فقط برای افراد و گروه های خاص است. وزیر کشور و استاندار باید برای مرزنشینان و ارتقای بخش های حوزه انتخابیه شهرستان عاجلا اقدام کنید.
وی خطاب به وزیر نفت با تاکید بر این که آغاز پروژه انتقال گاز به شهرستان های حوزه انتخابیه امری دارای اهمیت است، در این رابطه اظهار داشت: آقای وزیر! ساماندهی سوخت را مورد توجه قرار دهید. از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال دارم که کارخانه سیمان حوزه انتخابیه به کجا رسیده است؟ آقای وزیر اقتصاد! در جهت ساماندهی و ارتقای مرز اقدام کنید.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد: از زحمات دولت در قالب بر جام تشکر و تقدیر دارم. پشتیبانی از دولت و پرهیز از هر گونه تنش داخلی امری است که باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.