دیدار ترامپ و ولیعهد سعودی با محوریت ضدایرانی

آذر: ترامپ و محمد بن سلمان در دیدارشان در حاشیه جلسه G20 به گفت و گو درباره ایران پرداختند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، صفحه توئیتر کاخ سفید از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آگاهی داده و نوشت: رئیس جمهور ترامپ با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرده و درباره «خصومت شدت یافته ایران» مذاکره کردند. هر دو این رهبران به حفظ یک بازار جهانی نفت قوی در مقابل رفتار ایران متعهد هستند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، توئیتر کاخ سفید روز گذشته گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا همین طور در حاشیه جلسه G20 که از روز گذشته در ژاپن در حال برگزاری است با آنگلا مرکل، صد اعظم آلمان نیز دیدار کرده و بر سر راه هایی برای مقابله با اشاعه هسته ای و تهدیداتی که از طرف ایران و کره شمالی می آید، به بحث و گفت و گو پرداختند. رئیس جمهور همین طور از صدراعظم مرکل درخواست نمود تا به آمریکا در کمپین فشار حداکثری جهانی مقابل ایران ملحق شود.
ژاپن تایمز نیز گزارش داد: دونالد ترامپ در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بر سر همکاریهای تقویت روابط دو کشور به بحث و گفت و گو پرداختند. نخست وزیر ژاپن اعلام نمود که بر سر مسائل ایران و کره شمالی با آمریکا همکاری خواهدنمود.
همین طور خبرگزاری سی بی اس گزارش داده است که دونالد ترامپ روز جمعه در حاشیه جلسه G20، دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر سر مسئله “افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا” داشته است.
رئیس جمهور آمریکا همین طور در حاشیه این نشست در دیداری با نارندرا مودی، نخست وزیر هند به بحث و گفت و گو در ارتباط با مسئله ایران پرداخته است.

منبع: