خرازی در جمع خبرنگاران: اروپایی هابرجام رانقض کردند، امریکا درصدددرگیری نظامی باایران نیست

به گزارش آذر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران اظهار داشت: امریکا درصدد درگیری نظامی با ایران نیست و عواقب آنرا درک می کند و می داند جنگی رخ دهد، اختتام آن ساده نخواهد بود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز دوشنبه ۲۸ مرداد در حاشیه مراسم رونمایی از بخش های روسی، اسپانیولی و فرانسوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در جمع خبرنگاران درباره گام بعدی ایران در قبال برجام، اظهار داشت: اروپائی ها باید از حیثیت خود در مقابل فشارهای آمریکا دفاع کنند، نه تنها امریکا برجام را نقض کرده بلکه اروپائی ها هم نقض کرده اند. بدین سبب باید تعهدات خودرا درباره برجام انجام دهند.
وی اضافه کرد: اگر آنها تعهدات خودرا انجام دهند، گام های دیگر را برنخواهیم داشت. در غیر این صورت باید در کشور تصمیم گیری شود؛ پیشنهادات مختلف است و ان شاءالله تا آن موقع تصمیم گیری خواهد شد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره وضعیت بحرین نیز گفت: بحرین کشوری است که متأسفانه حقوق مردم خودرا ضایع کرده و روابط را با اسرائیل علنی کرده است و بجای آن که کشور مسلمان و مستقل باشد تا بتواند مشکلات داخلی خودرا حل کند، حقوق بشر را ضایع می کند و نقش مخربی نیز در منطقه ایفا می کند.
خرازی اشاره کرد: در مذاکراتی که دیپلمات ها با اروپائی ها دارند، وضعیت حقوق بشر در بحرین و نقش مخربی که این کشور در منطقه ایفا می کند، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
وی همین طور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال درگیری نظامی آمریکا با ایران وجود دارد؟ اظهار داشت: امریکا در صدد درگیری نظامی با ایران نیست و عواقب آنرا درک می کند. می دانند اگر جنگی رخ دهد اختتام جنگ ساده نخواهد بود؛ بدین جهت آمریکا در صدد جنگ با ایرانی ها نیست.

منبع: