سرخو: تا زمانی که آمریکا به تعهد برجام بازنگشت مذاکره ای در کار نیست

به گزارش آذر یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: از آنجائیکه آمریکایی ها نشان دادند پایبند به توافقات خود نیستند؛ بنابراین مذاکره و توافق جدیدی هم تا زمانی که به مذاکره قبلی بر نگردد نمی تواند ایجاد شود و پا برجا بماند.
محسن سرخو در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: دستگاه دیپلماسی ما در سال های اخیر فعالیت های مثبت بسیار خوبی داشته و در خیلی از موضوعات شاهد بودیم این دستگاه فقط به اقدامات انفعالی بستنده نکرده؛ بلکه ابتکارات خوبی در حوزه سیاست خارجی از خود نشان داده است.
وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما با ابتکارات خود توانسته پیام مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را در موضوعات اخیر و در مقابل تحریم های ظالمانه بخصوص تحریم های اقتصادی به خوبی به دنیا منعکس کند.
این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به عدم همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا در مورد خروج از برجام اظهار داشت: تا الان آمریکا که با اروپا روابط ویژه نظامی و اقتصادی داشته نتوانسته آنها را به خروج از برجام راضی کند. ترامپ با سیاست هایش نتوانسته محبوبیتی در عرصه بین الملل به دست بیارود من معتقد هستم این وضعیت مدیون اقدامات و موضع گیری های به جایی بوده که دستگاه دیپلماسی ما با نظر ریاست جمهور ی و در راس آن زیر نظر مقام معظم رهبری انجام داده است.
او همینطور اظهار داشت: در اجلاس سازمان ملل متحد بطور قطع رئیس جمهور می تواند درباره بدعهدی دولت آمریکا و خروجش از تعهدات چند جانبه ای که با تایید سازمان ملل اجرایی شده بود حرف بزند. ایشان می تواند به اختلافات داخلی در آمریکا برسر مناسبات بین المللی هم اشاره کند.
سرخو سپس تصریح کرد: از آنجائیکه آمریکایی ها نشان دادند پایبند به توافقات خود نیستند؛ بنابراین مذاکره و توافق جدیدی هم تا زمانی که به مذاکره قبلی بر نگردد نمی تواند ایجاد شود و پا برجا بماند. از نظر منطقی آمریکایی ها باید این را بپذیرند زمانی به مذاکره با آنها توجه می شود که به تعهدات قبلی خود احترام بگذارند.
این فعال سیاسی اظهار داشت: یک بخش اجلاس های بین المللی نشست های رسمی است و یک بخشش نشست های دو جانبه و چند جانبه است که در کنار اجلاس رسمی صورت می گیرد. بطور قطع حضور فعالانه در نشست کشورهای اسلامی و غیرمتعهد می تواند آثار بسیار مثبتی را برای برون رفت از شرایط بد اقتصادی به همراه داشته باشد و زمینه کمیسیون های مشترک را ایجاد کند.
او در آخر اظهار داشت: ارتباط با کشورهای دنیا که به چارچوب های نظام ما احترام می گذارند فرصت خوبی برای تشکیل روابط اقتصادی با واحد پولی مشترک است. از این طریق بخشی از مشکلات کشور هم برطرف می شود.