امیرآبادی در صحن مجلس: افزایش معافیت های مالیاتی حیرت انگیز است، انتقاد از کمیسیون اقتصادی

به گزارش آذر عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: از اینکه نماینده دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال افزایش معافیت های مالیاتی هستند، تعجب می کنم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی فصل سوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده پیرامون معافیت های مالیاتی، احمد امیرآبادی فراهانی درخواست ارجاع این فصل به کمیسیون اقتصادی را عرضه داد.
وی اظهار داشت: در قانون فعلی معافیت مالیاتی ۴۰ درصد است، در حالیکه در لایحه معافیت ارزش افزوده بنا دارند این معافیت را به ۵۰ درصد برسانند.
امیرآبادی اضافه کرد: مجلس باید شجاعت داشته باشد با این افزایش معافیت مالیاتی مخالفت کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به کشورهای خارجی نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که آنها یا معافیت مالیاتی ندارند و یا این معافیت بسیار محدود است.
امیرآبادی اظهارداشت: نباید کاری نماییم که حلقه دریافت مالیات را ناقص کرده و معافیت ها را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر مقرر است معافیت مالیاتی را به استخرها و سالن های ورزشی بدهیم، باید این کار را برای مناطق محروم و کم برخوردار در نظر بگیریم، نه اینکه معافیت مالیاتی شامل حال استخرهای لاکچری در تهران و شهرهای بزرگ شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: چرا باید هنرمندان از پرداخت مالیات معاف شوند؟
امیرآبادی اظهارداشت: باید دندان طمع اداره کشور با نفت را بکنیم.
وی اضافه کرد: دولت باید هزینه های جاری کشور را کم کرده و تلاش کند کشور را با درآمدهای مالیاتی اداره کند.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: نباید برخی دستگاه ها کالاهایی را با عنوان هدیه وارد کشور کنند و مالیات هم نپردازند. در حالیکه آنها با نیت دیگری این کار را انجام می دهند.
امیرآبادی اظهار داشت: من از اینکه نماینده دولت و کمیسیون اقتصادی به دنبال افزایش معافیت های مالیاتی با عنایت به شرایط فعلی کشور هستند، تعجب می کنم.
در پایان، نمایندگان با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع فصل معافیت های مالیاتی به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.