همایش فصلی خانه احزاب عرف: تلاش می نماییم انتخابات تمام الکترونیکی را در بعضی حوزه ها اجرا نماییم

به گزارش آذر معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه باید انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت بالا برگزار شود، اظهار داشت: تلاش می نماییم با ایجاد زیرساخت های لازم و تبادل نظر با شورای نگهبان، در بعضی حوزه ها، انتخابات را کاملا الکترونیکی برگزار نماییم.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، جمال عرف بامداد امروز در همایش فصلی خانه احزاب، با اشاره به اینکه معاونت سیاسی وزارت کشور چند وظیفه اساسی دارد که یکی از این وظایف، تقویت تحزب در کشور است، اظهار نمود: در دولت یازدهم و دوازدهم، مشی وزارت کشور تقویت احزاب بود. در کمیسیون ماده 10احزاب که فراقوه ای است، تلاش می نماییم نگاه انبساطی به احزاب وجود داشته باشد. در استان ها هم تلاش می نماییم، خانه احزاب راه اندازی شود البته هم اکنون در 17 استان، خانه احزاب شکل گرفته است.
وی افزود: از دهم اردیبهشت که ستاد انتخابات کشور تشکیل شد، ما مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات را ملاک قرار دادیم. برداشت من این است که قسمتی از نوسان مشارکت مردم به نقش احزاب و حضور آنها بازمی گردد. وقتی بهر دلیلی زمینه برای مشارکت احزاب فراهم نشده است، مشارکت مردم هم کم شده است. ما باید در این همایش درباره چگونگی افزایش مشارکت بحث نماییم برای اینکه این مشارکت ترجمه بین الملل دارد و هر چه مشارکت بیشتر شود، امنیت کشور بیشتر می شود.
عرف همین طور اشاره کرد: ما در وزارت کشور، زمینه را برای مشارکت همه احزاب که شرایط قانونی دارند فراهم می نماییم. این انتخابات باید با مشارکت بالا اجرا شود. استراتژی مشارکت حداکثری که رهبری اشاره کرده اند، باید دنبال شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور درانتها اظهار داشت: یکی از تکالیف ما برمبنای سیاست های انتخاباتی، استفاده از تکنولوژی های جدید در احراز هویت و ستاندن و شمارش آراست که این تکالیف در دستور کار است و تلاش می نماییم با ایجاد زیرساخت های لازم و تبادل نظر با شورای نگهبان، به حداکثر شاخص ها برسیم و در بعضی حوزه ها، انتخابات را کاملا الکترونیکی برگزار نماییم.

منبع: