با رأی نمایندگان؛ کلیات طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام تصویب گردید

به گزارش آذر نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزئیات آن، بانک رفاه کارگران از واگذاری سهامش مستثنی خواهد شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت.
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون پشتیبانی از تولید ملی در مورد کلیات این طرح، اظهار داشت: بحران نقدینگی در سازمان تأمین اجتماعی باعث بحران اجتماعی خواهد شد؛ به این علت با واگذاری بخشی از سهام بانک رفاه مخالف هستیم.
وی واگذاری سهام بانک رفاه را تجربه ای شکست خورده خواند و اظهار داشت: بانک رفاه ابزار مهمی برای سازمان تأمین اجتماعی است؛ واگذاری سهام بانک رفاه، مغایر سیاست های کلی اصل ۴۴ است.
در ادامه نماینده دولت در مورد این طرح اظهار داشت: این طرح مورد توافق دولت و مجلس است و دولت لایحه ای را در این خصوص آماده کرده بود؛ در صورت واگذاری سهام بانک رفاه، پرداخت مستمری به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با مشکل مواجه می شود.
وی تاکید کرد: دولت قول می دهد که بدهی خود به بانک رفاه را کاهش دهد؛ این بدهی تابحال ۱۵هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
همچنین حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی اظهار داشت: مصلحت نیست بانکی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، واگذار شود.
در آخر نمایندگان با ۱۳۲رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در مجلس، کلیات طرحی برای «مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیردولتی» را به تصویب رساندند؛ بر این اساس بانک رفاه مکلف به واگذاری سهام خود نخواهد بود.