امیر دریادار سیاری: خوداتکایی در حوزه تجهیزات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش آذر امیر دریادار سیاری با مقایسه وضعیت نیروهای مسلح ما نسبت به قبل از انقلاب اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهم تفاوتهای ارتش نسبت به دوران قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی بپردازیم بایستی مهمترین دستاوردهای آنرا خروج مستشاران نظامی، خوداتکایی در حوزه تجهیزات بدانیم.
به گزارش آذر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و در جمع خبرنگاران، خوداتکایی در زمینه تجهیزات را از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی دانست و افزود: از آغاز انقلاب تمام تلاش ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تجهیزات در این راستا بوده است که روی پای خود بایستیم.
امیر دریادار سیاری اظهار داشت: با عنایت به اینکه ما بدنبال ارتقای توان بازدارندگی کشور هستیم و باید توان دفاعی را بالا ببریم، یکی از مولفه هایی که در ارتقای توان دفاعی کشور اثر دارد نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: متغییری که روی انسان تأثیر می گذارد مسائل فرهنگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسائل فرهنگی برای ارتقای توان دفاعی کشور به آن اهمیت می دهد.
معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، مسائل مربوط به فعالیتهای فرهنگی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که ابعاد مختلفی را به خود اختصاص می دهد را مطرح کردیم و همینطور در زمینه کمبودها هم مسائلی عنوان شد.
رئیس ستاد ارتش اظهار داشت: دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی موجود در سطح کشور یک تکلیف و وظیفه ای هم نسبت به پشتیبانی ارتش دارند که ما در کمیسیون مطرح کردیم. مثلاً در فضای مجازی، موضوعات هنری، ارزشی، فرهنگی، فیلم و سریال که لازم است نقش و جایگاه ارتش در این عرصه ها به خوبی دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می سازیم اضافه کرد: با عنایت به همت، غیرت، توان ایثارگری و از خود گذشتگی و مقاومت و مدیریت و عشق و علاقه ای که در جوانان و متخصصان و فرماندهان ما وجود دارد توانسته ایم با همین اعتبارات کم کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن ترین و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی در حوزه های مختلف شامل زمین، دریا، زیر سطح و هوا شامل انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن ها، زیردریایی های کلاس سبک و نیمه سنگین، جنگنده ها و انواع تانک ها و موشک ها و رادارها و اژدرها دست پیدا نماییم.
امیر دریادار سیاری اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خلاء بودجه ای خویش را با خلاقیت، ابتکار، روحیه جهادی و تجارب هشت سال دفاع مقدس پر کرده ولی لازم است مسؤلان کشور همچون نماینده های مجلس شورای اسلامی با جدیت و توجه ویژه به امنیت کشور برای تقویت نیروهای مسلح همچون ارتش حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.