دریادار خانزادی با فرمانده نیروی دریایی قطر در دوحه دیدار نمود

آذر: فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه روز چهارشنبه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی قطر با فرمانده این نیرو دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش بعد از دیدار با فرمانده و مقامات نظامی ارتش کشور پاکستان؛ شامگاه روز چهارشنبه با حضور در دوحه با فرمانده نیروی دریایی دوحه آن کشور دیدار و گفت و گو کرد.
وی با اشاره به ریاست نیروی دریایی ایران در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند( آیونز)، اظهار داشت: نیروی دریایی ایران از نیروی دریایی قطر به عنوان ناظر در رزمایش آیونز که مقرر است تا آخر سال در شمال اقیانوس هند اجرا شود دعوت بعمل می آورد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این مساله که نیروی دریایی ایران و عمان بصورت سالانه و مشترک و یکبار در بین تمرین دریایی مرکب امداد و نجات برگزار می کنند، اشاره کرد: از اهداف برگزاری این تمرینات مشترک ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی 2 کشور و افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقاء هماهنگی و تبادل تجربه است که از نیروی دریایی کشور قطر به عنوان یک کشور دوست و همسایه برای حضور در تمرینات دریایی نیز دعوت بعمل می آید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از همکاریهای آموزشی در زمینه تبادل افسران در رده دافوس بین دو نیروی دریایی اصرار کرد و اضافه کرد: با عنایت به ظرفیت های آموزشی در سطوح بالا در ایران؛ افسران نیروی دریایی قطر در امتداد ارتقای سطح آموزش و تعامل و تبادل تجربیات می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.
فرمانده نیروی دریایی قطر نیز با استقبال از حضور ناوگروهای این کشور در بنادر ایرانی و بلعکس بر تعامل و تبادل تجربیات آموزشی اصرار کرد.
تجدید تفاهم نامه بین دو نیروی دریایی ایران و قطر از دیگر محورهای این گفت و گو بود.

منبع: