روحانی در دیدار پادشاه مالزی: فلسطین باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش آذر رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حل مشکلات جهان اسلام بدون همبستگی و همکاری کشورهای مسلمان مقدور نیست، اظهار داشت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است که در اجلاس سران کوآلالامپور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که جهت شرکت در اجلاس سران کوالالامپور در مالزی به سر می برد، روز چهارشنبه در دیدار با سلطان عبدالله پادشاه مالزی با قدردانی از مبادرت به موقع نخست وزیر این کشور در برگزاری کنفرانس کوالالامپور به منظور بررسی مشکلات جهان اسلام، سه مبحث فلسطین، دخالت قدرت های بزرگ در مسائل داخلی مسلمانان، و لزوم پیشرفت های علمی و اقتصادی را مهم ترین موضوعات جهان اسلام دانست.
روحانی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات بدون همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی مقدور نیست، به آوارگی هفتاد ساله فلسطینیان اشاره نمود و اظهار داشت: فلسطین از زخم های مزمن جهان اسلام است و این مورد باید به شکل جدی در کنفرانس کوالالامپور مورد توجه قرار گیرد.
سلطان عبدالله پادشاه مالزی هم با قدردانی از حضور دکتر روحانی در اجلاس سران کوالالامپور، حضور ایشان را سبب ارتقای سطح اجلاس دانسته و آرزو کرد این اجلاس باعث خیر و برکت برای امت اسلامی باشد.
در این دیدار همینطور روابط دوجانبه ایران و مالزی هم مرور شده و طرفین بر لزوم گسترش این روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و مردمی تاکید نمودند.
پادشاه مالزی همینطور حضور دانشجویان ایرانی در آن کشور را از نقاط قوت روابط دو کشور دانست و اهتمام دولت مالزی برای ایجاد شرایط مساعد اقامت و تحصیل برای آنان را مورد تاکید قرار داد.