نایب رئیس کمیسیون بهداشت: درباره شیوع ویروس کرونا در کشور جای نگرانی وجود ندارد

به گزارش آذر نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «گزارش و مورد مشکوکی درباره ورود ویروس کرونا به کشور ارائه نشده است»، اظهار داشت: فعلا جای هیچ گونه نگرانی نیست چون هیچ موردی از وجود این ویروس در کشور گزارش نشده است.
مرتضی خاتمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بر طبق اعلام وزارت بهداشت تیم های بهداشتی و مراقبت بیماری ها و عوامل کنترل در مبادی ورودی کشور همچون فرودگاه ها مستقر هستند. آنها مراقبت های لازم را انجام می دهند تا کسانی که حتی مشکوک به مبتلاشدن به ویروس کرونا هستند، وارد کشور نشوند.
وی افزود: البته هیچ موردی ولو مشکوک گزارش نشده است، ولی به هر حال باید مراقبت ها جدی باشد. این ویروس بیشتر از حیوان به انسان منتقل می شود اما احتمال انتقال از انسان به انسان هم وجود دارد مهم آن است که اصول بهداشتی رعایت شود.
خاتمی اشاره کرد: باید از روبوسی با افراد مشکوک به علایم بیماری آنفلوآنزا جلوگیری شود و دست ها مرتبا شسته شود. علایم این بیماری شبیه آنفلوآنزا است.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درانتها با تاکید بر این که «اطلاع رسانی و آموزش مردم عاملی مهم در جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور به شمار می آید»، اظهار نمود: همانطور که می توان به راحتی از اشاعه این ویروس جلوگیری کرد در مقابلش با عدم مراقبت های جدی امکان شیوع هم وجود دارد، البته که فعلا جای هیچ گونه نگرانی نیست چون موردی گزارش نشده است.

منبع: