سلیمی در گزارش آذر: مجلس دهم شعبه دوم دولت می باشد

به گزارش آذر عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: بیشتر نمایندگان مجلس دهم با لابی و رانت دولت به مجلس آمدند و مجلس دهم، شعبه ای از دولت شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس دهم، شعبه دوم دولت بود. اکثریت نمایندگان با لابی و رانت دولت، به مجلس وارد شدند بدین سبب اکثریت نمایندگان مجلس دهم را حامیان دولت تشکیل می دادند.
وی اضافه کرد: این امر سبب شد مجلس استقلال لازم را نداشته باشد و به دفتر دولت تبدیل گردد.
نماینده مردم محلات در مجلس اشاره کرد: مجلس دهم بجای آنکه به دنبال اولویت ها باشد، به دنبال حاشیه ها رفت البته کارهای خوبی در مجلس انجام شد اما حاشیه ها بر روند اصلی مجلس مسلط بود.
لیست امید از دلیلهای تضعیف مجلس دهم بود
سلیمی اظهار داشت: فهرست امید یکی از دلیلهای تضعیف مجلس دهم بود برای اینکه آقایان آنقدر سرمست غرور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بودند که افراد ضعیف را در فهرست خود چیدند درحالی که کارشناسان قوی اقتصادی و سیاسی نیز در کشور وجود داشتند.
وی بیان کرد: قسمتی از نمایندگان مجلس دهم، افراد ضعیفی بودند که سبب تضعیف مجلس شدند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نگاه به خارج برای حل مشکلات کشور را عامل تضعیف مجلس دهم خواند و اظهار داشت: اعضای فراکسیون امید، راهکار حل مشکلات کشور در غرب و آمریکا را می دیدند. تصویب FATF یکی از نشانه های این تفکر بود که همین مورد نیز به مجلس لطمه زد؛ سرمایه های داخلی مورد توجه نمایندگان مجلس دهم قرار نداشت.
سلیمی اشاره کرد: ارتباط قسمتی از نمایندگان مجلس دهم را با مردم قطع کردند و همین مورد سبب شد در خلاء تصمیم بگیرند چون ارتباط تنگاتنگی با مردم نداشتند.
مجلس دهم شجاعت لازم برای مقابله با تخلفات را ندارد
وی اشاره کرد: قسمتی از نمایندگان مجلس دهم پایگاه اجتماعی نداشتند، مجلس را طعمه دیدند و بجای آنکه صندلی مجلس را محلی برای خدمت به مردم بدانند، برای خود و بستگانشان کار کردند تا بر «آلاف و الوف» خود بیفزایند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس دهم شجاعت لازم برای مقابله با تخلفات را نداشت.
سلیمی، مماشات لاریجانی با دولت های یازدهم و دوازدهم را از دلیلهای مهم تضعیف مجلس دهم خواند و اشاره کرد: آقای لاریجانی بیشتر از دوره های قبل با رئیس جمهور مماشات کرد و همین مماشات بیش از حد با دولت سبب شد هم به جایگاه لاریجانی و هم به جایگاه مجلس لطمه وارد شود.

منبع: