ادعاهای اورتاگوس در پشتیبانی از تحریم های آمریکا ضد اعضای شورای نگهبان

به گزارش آذر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران ادعاهایی بی اساس را در این رابطه بیان نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی در توجیه سیاست های تحریم های یکجانبه آمریکا ضد پنج تن از مقامات شورای نگهبان اظهارات مداخله جویانه ای را در ارتباط با برگزاری انتخابات و روند تایید صلاحیت ها بیان کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که احمد جنتی، عباسعلی کدخدایی، سیامک ره پیک، محمدحسن صادقی مقدم و محمد یزدی در فهرست تحریم های خود قرار داده است.
وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده که دارایی های این اشخاص در آمریکا و تحت کنترل آمریکایی ها باید فورا بلوکه شوند و گزارش آنرا اوفک (دفتر کنترل دارایی هایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) ارسال شود.
در این بیانیه آمده است تمام آمریکایی های داخل و خارج از کشورها باید از دادوستد با این اشخاص دست بکشند و تمام اشخاص غیرآمریکایی که مبادله با این پنج تن مشغول شوند، امکان دارد هدف تحریم های آتی ایالات متحده قرار بگیرند.
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به دور جدید تحریم خزانه داری آمریکا ضد شخصیت های ایرانی بخصوص برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی تصریح کرد: این اقدامات چیزی جز ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم آمریکا نیست؛ آنان که بیشتر از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه ای نگرفته اند حالا در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده اند و این نشان داده است تا چه حد از مردم سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند.
موسوی خطاب به مقامات آمریکایی اضافه کرد: دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران نه برای شما و نه تحریم های جنون آمیز و جبونانه شما کوچکترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در انتها اضافه کرد: راهبرد ایران در مقابل فشار حداکثری، مقاومت حداکثری است و این آمریکایی ها هستند که در نهایت در مقابل اراده ملت ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد و یاد خواهند گرفت که باید با این مردم پر افتخار و مقاوم نه با زبان تحریم که با زبان تکریم سخن گویند و رفتار کنند.
آیت الله احمد جنتی هم در پاسخ به سوالی درباره تحریمش از جانب آمریکا اظهار داشت: بله ما را تحریم کردند. من دارم به این فکر می کنم این همه پولهایی که ما در صندوقهای آمریکا می ریزیم را چکار کنیم؟! این همه در بانک های آمریکا پول ریختیم حالا نمی گردد آنها را برداشت نماییم بعد هم نمی توانیم آنجا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم! واقعا خریت، ارثی نیست این آقا باید یک آرم خریت در پیشانی اش بزند تا هر کس می آید ببیند که این خر است. من نمی فهمم چه فکری می کند؟ آخر ما چه ضرری از این تحریم می نماییم. حال تحریم می کنند که اگر مسافرت می خواهند بروند محدود می شوند. آنهایی که می خواهند بروند فکری به حال خود کنند ولی چند نفر از شورای نگهبان که حقوقدان هستند را تحریم می کنند اختلال فکری دارند.