ظریف: مرحوم شیخ الاسلام اخلاص بی نظیر داشت

به گزارش آذر وزیر خارجه اظهار داشت: مرحوم شیخ الاسلام پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی به وزارت خارجه آمد و همه او را بعنوان برادر بزرگ تر می شناسند. او اخلاص بی نظیر داشت.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت حسین شیخ الاسلام قائم مقاوم اسبق وزارت امور خارجه که بعدازظهر امروز (سه شنبه) به صورت اینترنتی در مسجد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، اظهارداشت: تمامی کسانی که از دوران دانشجویی در آمریکا و کانادا می شناسم، از شیخ الاسلام بعنوان مجاهد یاد می کنند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: دوستی من با شیخ الاسلام به یکسال پیش از انقلاب می رسد که برای جلسه ای رفته بودم و فردی که پایش شکسته بود با عصا آمد. او مطالبه عکس امام خمینی را می کرد و فریاد می زد که خمینی کجاست.
ظریف افزود: شیخ الاسلام کسی بود که مرا تشویق کرد رشته ام را که کامپیوتر بود به روابط بین الملل تغییر دهم. وی به من گفت همه می توانند رشته کامپیوتر بخوانند ولی ما باید بعنوان دولتمرد به نظام کمک نماییم.
وی تصریح کرد: مرحوم شیخ الاسلام پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی به وزارت خارجه آمد و همه او را بعنوان برادر بزرگ تر می شناسند. او اخلاص بی نظیر داشت.
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: وی چه در دوران مسئولیت وزارت خارجه، دوران مجلس و همینطور دورانی که افتخار داشتم ایشان مشاور من باشد، با اخلاص و صراحت نظرش را می گفت.
ظریف افزود: حسین عاشق خاندان بود. حسین عاشق زینب و رقیه بود. امروز که سالروز وفات حضرت زینب است، ما مراسم او را برگزار می نماییم.
وی اظهار داشت: وی در شکل گیری مقاومت منطقه نقش داشت و معتقد بود نظام استکبار چیزی نیست که در کنارش بتوان راه را پیمود. شیخ الاسلام از دوران دانشجویی به این مسیر معتقد بود و معتقدم که با همین باور جان به جان آفرین تسلیم کرد.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: مطمئنم شیخ الاسلام در کنار امام حسین زندگی خویش را شروع کرده است.
ظریف تصریح کرد: باید در همین جا این ضایعه دردناک را به خانواده ایشان و خانواده وزارت خارجه تسلیت بگویم.