سفیر ایران در برزیل: ایران و برزیل باید چارچوبی طولانی مدت برای روابط اقتصادی تدوین کنند

آذر: سفیر ایران در برزیل در دیدار با معاون رئیس جمهور این کشور، خواهان تدوین چارچوبی طولانی مدت برای روابط اقتصادی بر پایه نهادینه ساختن، متنوع سازی و متوازن سازی مراودات تجاری دوجانبه شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حسین قریبی سفیر ایران در برازیلیا با ژنرال «هامیلتون موران» معاون اول رئیس جمهور برزیل ملاقات و گفتگو کرد.
در این دیدار، سفیر کشورمان ضمن تاکید بر جایگاه بالای برزیل برای ایران بعنوان یک قدرت نوظهور اقتصادی و عضو مهم گروه بریکس، بر ضرورت حفظ و ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور تصریح کرد.
قریبی با اشاره به مکمل بودن اقتصادهای ایران و برزیل و ضرورت استفاده از این امتیاز برای بازسازی اقتصادی دو کشور پس از گذر از بحران کرونا، خواهان تدوین چارچوبی دراز مدت برای روابط اقتصادی بر پایه نهادینه ساختن، متنوع سازی و متوازن سازی مراودات تجاری دوجانبه شد.
«هامیلتون موران» معاون اول رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تأیید نگاه عملگرایانه و دراز مدت طرف ایرانی به روابط اقتصادی دو کشور، با اشاره به اینکه از نظر وی، در جهان پسا کرونا، تغییرات ژئوپولیتیکی قابل توجهی در عرصه بین المللی رخ خواهد داد، از ضرورت آماده شدن کشورها برای مواجهه با این تغییرات سخن گفت.
وی همچنین، ضمن تاکید بر جایگاه مهم ایران در جهان امروز ایران را بعنوان کشوری دارای یکی از غنی ترین فرهنگ های باستانی جهان توصیف کرد.

منبع: