ابطحی خبر داد؛ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز آموزشی لطمه دیده

به گزارش آذر اصفهان یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد 200 میلیارد تومان تسهیلات به مراکز آموزشی لطمه دیده زیر نظر آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.

محمدجواد ابطحی در گفت و گو با ایسنا درباب آموزشگاه های آزاد و مراکز لطمه دیده زیر نظر وزارت علوم و آموزش و پرورش که در شرایط شیوع ویروس کرونا گرفتار لطمه شده اند، اظهار نمود: شورای نظارت و سیاست گذاری مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با رایزنی هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته است مقرر شده ۲۰۰ میلیارد تومان را برای کمک به مراکز لطمه دیده آزاد به شکل تسهیلات اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: این مبلغ در اختیار مدارس و آموزشگاه هایی که زیر نظر آموزش و پرورش هستند قرار خواهد گرفت و بدون شک تسهیلاتی به مرکز لطمه دیده زیر نظر وزارت علوم و دیگر مراکز لطمه دیده اختصاص می یابد.

استقبال ۱۵ درصدی دانش آموزان از بازگشایی مدارس

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباب سلیقه ای عمل کردن برخی مدارس در بازگشایی ها، اظهار داشت: در این زمینه برخی معلمان معترض بودند که با آمدن به مدرسه خطر مبتلاشدن به کرونا افزایش می یابد و دلیلی ندارد برای ۳ یا ۴ نفر دانش آموز به مدرسه برویم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: تنها ۱۵ درصد دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کردند و ۸۵ درصد آنان به مدرسه نیامدند. بدین سبب این مشکلات سبب شد که برخی مدارس در بازگشایی ها مردد شوند.

ابطحی اظهار داشت: در نحوه بازگشایی مدارس باید تدبیر دیگری اندیشیده می شد تا این مشکلات پیش نمی آمد و سلیقه ای عمل نمی شد.

وی اشاره کرد: شاید اگر گفته بودند دانش آموزان درس های خودرا در منزل بخوانند و شهریور امتحانات خودرا در مدارس بدهند وضعیت بهتر می شد. معتقدم باید هم زمان ۶ ماه ترم تحصیلی دانشگاه ها، سربازی و مدارس به تعویق می افتاد که به این پیشنهاد بنده توجهی نشد.

منبع: