موسوی: بهانه های کره جنوبی قابل قبول نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: برمبنای سند همکاری، روابط ایران و چین در یک ریل گذاری صحیح و اصولی وارد مرحله جدیدی می شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی در ابتدای نشست خبری امروز خود اطلاعیه ای را به مناسبت فرا رسیدن پنجمین سالگرد توافق هسته ای قرائت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه با دفاع از سند جامع همکاری ایران و چین اظهار داشت: بر طبق این سند روابط ایران و چین در یک ریل گذاری صحیح و اصولی وارد مرحله جدیدی می شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه در لخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: هنوز جمع بندی نهایی در مورد حادثه نطنز انجام نشده و قضاوت دراین زمینه زود است.
موسوی در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آمریکا اظهار داشت: برای ایران، این که چه کسی در آمریکا حکومت کند اهمیتی ندارد، بلکه نوع تعامل آنها با دولت و ملت ایران مهم می باشد، این هم نه در حرف بلکه در عمل.
موسوی بار دیگر اصرار کرد که بهانه های کره جنوبی در عدم پرداخت پول ایران اصلا قابل قبول نیست.
وی افزود: اگر روزنه هایی که دراین زمینه وجود دارد بسته شود حتما سایر اقدامات بر طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار وزارت امور خارجه و بانک مرکزی قرار می گیرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد آخرین وضعیت پرونده قاضی منصوری اظهار داشت: به رغم عدم همکاریهای اولیه مقامات ذی ربط رومانی در مورد این پرونده، اخیرا مقامات ذی ربط در سفارت کشورمان در رومانی، دیداری با مقامات پزشک قانونی این کشور داشته اند و آنها اعلام نموده اند که جسد متوفی با ذکر دلیلهای مرگ به دادگاهی در این کشور ارجاع داده شده است و بعد از بررسی این دادگاه، اجازه داده خواهد شد که جسد متوفی با وکالت خانواده اش و با کاهش محدودیت های پروازی به دنبال انتشار ویروس کرونا، طی پروازی به ایران منتقل شود.
این خبر تکمیل می شود.