سردار سلیمانی خبر داد؛ توزیع ۴ هزار مجموعه جهیزیه به همت بسیج در سراسر کشور

آذر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از توزیع 4 هزار سری جهیزیه به همت بسیج تا اختتام ماه ذی الحجه در میان خانوارهای نیازمند خبرداد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آئین رونمایی از ۴۰۰ جهیزیه به خانواده های محروم استان اصفهان با اعلان اینکه کمک به ازدواج جوانان بسیار با ارزش است، اظهار داشت: امسال تلاش می نماییم سنت حسنه ازدواج را با راه انداری پویش های ازدواج آسان ترویج نماییم و با کمک مردم و رویکرد مردم پایه و با طرح های این چنینی به ازدواج آسان کمک نماییم.
وی اضافه کرد: مشکلاتی پیش روی جوانان بهر دلیلی قرار گرفته که قسمتی از آن عرف های غلطی است که در چند سال قبل شکل گرفته است، اینگونه اقدامات می تواند به ازدواج آسان کمک نماید. با این جهیزیه ها امکان شروع یک زندگی فراهم می شود، این در حالیست که کل هزینه این جهیزیه ها با یک قلم کالا در بعضی از جهیزیه ها برابر است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای تهیه این جهیزیه ها از کالاها ایرانی استفاده شده و اگر در حجم وسیعی شکل بگیرد چون کالای ایرانی است، موجب جهش تولید هم می شود و ترویج مصرف کالای ایرانی را به همراه دارد.
سردار سلیمانی با اعلان اینکه همه باید کمک نماییم که جوانان زندگیشان را شروع کنند و پشت عرف های غلط نمانند، اشاره کرد: در کل استان های کشور این برنامه را داریم و چهار هزار جهیزیه به این منظور آماده شده است که سهم استان اصفهان از این تعداد ۴۰۰ جهیزیه بوده که یکی از بالاترین آمارها در کشور را به خود مختص کرده است.
وی با اعلان اینکه این چهار هزار جهیزیه تا اختتام ماه ذی الحجه توزیع می شود، اضافه کرد: نباید به این آمارها قانع باشیم و این آمارها را باید ۱۰ تا ۱۰۰ برابر نماییم و همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مردم و جوانان حل شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اعلان اینکه با تسهیل ازدواج می توان سن ازدواج را پایین آورد، اظهار داشت: مسئله ازدواج و جمعیت و نهادینه کردن سنت های حسنه، نتایج مثبت گوناگون خواهد داشت؛ یکی از محورهای مورد تمرکز بسیج، جمعیت است که متأسفانه در سال های اخیر با رشد نزولی در نرخ باروی مواجه بودیم که می تواند جامعه را لطمه پذیر کند

منبع: