یک عضو کمیسیون کشاورزی: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت واردات نهاده های دام و طیور را به عهده بگیرد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: اگر مقرر است ارز ترجیحی به حوزه دام و طیور تخصیص دهیم، باید روی آن جدا نظارت نماییم.
منصورعلی زارعی در گفت و گو با ایسنا در مورد چگونگی حل مسائل ارزی تأثیرگذار در افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: از آنجائیکه تولید برخی از نهاده های تولیدی مربوط به دام و طیور در کشور با مشکل مواجه می باشد، نیازمند واردات هستیم تا بتوانیم در طولانی مدت زمینه های خودکفایی خودرا فراهم نماییم.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: یکی از اهداف جدی کمیسیون کشاورزی مجلس این است که با بهره گیری از ابزار نظارتی، زمینه تولید بیشتر را فراهم نماییم.
نماینده مردم ساری در مجلس ضمن تاکید بر نظارت بر تخصیص ارز اظهار داشت: اگر مقرر است ارز ترجیحی به این حوزه تخصیص دهیم، باید روی آن نظارت نماییم. ما باید مطمئن باشیم که این ارز به دست واردکننده دام و طیور برسد و سود حاصل از آن بدون شک به تولیدکننده برسد. مثلا سود حاصل از ارز ترجیحی اختصاص یافته به ذرت یا سویا باید بدون واسطه به دست تولیدکننده برسد.
زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صمت و جهاد کشاورزی توان حل این مشکل در کوتاه مدت را دارند؟ اظهار داشت: خیر. در کوتاه مدت ما باید نهاده ها را برای تولیدکننده تامین نماییم. این اقدامات سابقا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شد اما بنظر می رسد که همکاران ما در جهاد کشاورزی تخصص بیشتری در زمینه دام و طیور دارند. نظر ما این است که مسئولیت واردات نهاده های دام و طیور باید به عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.