قالیباف: خبرنگاران در فرهنگسازی برای پیشگیری و مقابله با کرونا نقش داشتند

آذر: رئیس مجلس شورای اسلامی بر نقش خبرنگاران در فرهنگسازی و اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تاکید نمود.

به گزارش آذر به نقل از صدا و سیما، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبر رسانه ملی از خبرگزاری صدا و سیما بازدید کرد، بازدید از اخبار سیما، اخبار صدا و شبکه خبر از دیگر برنامه های قالیباف بود.
در این بازدید که علی عسکری رئیس رسانه ملی و مجید آخوندی معاون سیاسی رسانه ملی هم حضور داشتند، محمدباقر قالیباف در جریان پروسه تولید خبر در بخش های مختلف اخبار داخلی، استانها و اخبار خارجی صدا و سیما قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی همین طور در جمع خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیما با برخی از خبرنگاران به صورت صمیمی گفتگو نمود و در جریان دغدغه ها و مشکلات آنها قرار گرفت.
قالیباف با حضور در تدوین خبرگزاری صدا و سیما. از مراحل تدوین برنامه بدون تعارف و گزارش روز خبرنگار و کرونا بازدید کرد.
سیدمهرداد سید مهدی رئیس خبرگزاری صدا و سیما و مصطفی قمری وفا مدیرکل اخبار داخلی هم توضیحاتی درباب مراحل و پروسه کاری در این خبرگزاری ارائه کردند.
قالیباف با اشاره به خبرنگاران قدیمی و همین طور شهید و نیز جانبازان حوزه خبررسانی اظهار داشت: گاهی برخی پیشکسوتانی را که چهل سال پیش جای شما نشسته بودند، می بینیم؛ انصافا امروز زحمات خبرنگاران است که اخبار را به درستی ثبت و نشر می دهند و حفظ می کنند و تاریخ بقیه و آیندگان را با حقیقت می سازند.
رییس مجلس اظهار داشت: ما بعنوان خدمتگزاران مردم وقتی نگاه می نماییم، می بینیم که اگر تحلیل و ثبت و ضبط شما نباشد، اگر ما هر کاری هم بکنیم، دیده و ماندگار نمی گردد و ناقص است؛ شما رسالتی در افکار عمومی دارید و به نمایندگی از افکار عمومی مطالبه مردم را دنبال می کنید.
نقش خبرنگاران در ثبت صحنه های مهم کم نظیر است
رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از خبر رسانه ملی: نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف کشور بی بدیل است.
قالیبف در بازدید از استودیوی اخبار سیما با حضور در خبر نیمروزی، اضافه کرد: خبرنگاران وقایع مهم را برای آیندگان ثبت می کنند و تلاش خبرنگاران قابل تقدیر است.
رییس مجلس شورای اسلامی نقش خبرنگاران را کم نظیر خواند و اظهار داشت: اگر زحمات خبرنگاران عزیز و مجاهدت آنها نباشد، صحنه های مهم و حیاتی ماندگار نمی گردد.
قالیباف اضافه کرد: نقش خبرنگاران عزیز انصافا کم نظیر است و اگر زحمات خبرنگاران عزیز و مجاهدت آنها نباشد صحنه های مهم و حیاتی ماندگار نمی گردد.
تاکید رئیس مجلس بر نقش خبرنگاران در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا
رئیس مجلس شورای اسلامی همین طور بر نقش خبرنگاران در فرهنگسازی و اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اصرار کرد.
قالیباف در ادامه گفتگوی خود با خبر نیمروزی شبکه یک سیما اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی متعلق به همه مردم است و افتخارمان این است که نماینده مردم هستیم و ان شاءالله که بتوانیم هر کار و وظیفه ای که داریم به خوبی انجام دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ذینفع اصلی مردم هستند اظهار داشت: شغل خبرنگاری شغل سخت و دشواری است.
قالیباف با اشاره به مرحوم رجایی از خبرنگارانی که اخیراً بر اثر بیماری کرونا درگذشت اضافه کرد: من از قبل با ایشان آشنا بودم و رجایی از خبرنگاران جوان و متعهد بودند.
وی به بازدید خود از منزل رجایی و دیدار با خانواده وی اشاره نمود و اظهار داشت: پدر و پدرخانم ایشان از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.
قالیباف اضافه کرد: ان شاءالله ما بتوانیم قدردان همه اقشار جامعه خصوصاً خبرنگارانی که در صحنه های سخت از دوران دفاع مقدس تا کنون و در دوران دفاع از سلامت فعال می باشند باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز خبرنگاران همه خطرات مربوط به کرونا را می پذیرند تا بتوانند صحنه های مهم و حیاتی را ثبت و با فرهنگ سازی افکار عمومی را مدیریت کنند تا از این بیماری در سطح جامعه پیشگیری شود.
وی اضافه کرد: حتما ما هم دراین زمینه به سهم خودمان انجام وظیفه خواهیم کرد.
اقتصاد مردمی را در دستور کار داریم
رییس مجلس همین طور درباب مهمترین اولویت های مجلس یازدهم در ماه های آینده اظهار داشت: بحث اقتصاد مردمی را بعنوان مهمترین موضوع در دستور کار داریم.
قالیباف در ادامه گفتگوی خود با خبر نیمروزی شبکه یک سیما، اضافه کرد: دراین زمینه با دو قوه دیگر نیز هماهنگی کامل وجود دارد که دست به دست هم بدهیم و مشکلات معیشتی و حوزه مربوط به اشتغال و ثبات اقتصادی را که یک لزوم جدی است حل نماییم و شرایط امروز را که قابل قبول نیست و مردم را به زحمت انداخته مهار نماییم و این اولویت ماست.
وی افزود: ما در مجلس چند تا از طرح ها را در همین هفته های اخیر تصویب کردیم و برخی کارها را نیز با نظارت و پیگیری در حال انجام هستیم و همانطور که رئیس جمهور محترم نیز اعلام نمودند در این جلسات شورای عالی اقتصادی یک هماهنگی و یک کار خوب را پیش می بریم.
رئیس مجلس اظهار داشت: مطمئنا طرح هایی در دستور کار است که انشاء الله خبرهای خوبی در این عرصه و در زمینه سامان بخشی اقتصاد چه در بازار بورس و چه بازار ارز و چه بحث ریال و بازار پول مد نظر داریم.
وی اشاره کرد: مطمئن هستیم حتما آینده خوبی پیش رو داریم البته راه سختی در پیش است و تقاضا دارم از همه خبرنگاران و رسانه ملی که همراهی داشته باشند تا با یکدیگر بتوانیم از این راه سخت عبور نماییم.
قالیباف اظهار داشت: با طرح هایی که در دست است و هماهنگی کاملی که بین سه قوه برای حل این مشکلات وجود دارد مطمئنیم از هفته آینده نتیجه پیش درآمد این طرح های جدید را مردم ما خواهند دید و شاهد آغاز یک تحول و ثبات اقتصادی خواهیم بود.
قالیباف همین طور در ادامه بازدید سرزده از خبر رسانه ملی به اخبار صدا و شبکه خبر ر فت و از بخش های مختلف آنها نیز بازدید نمود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در شبکه خبر، ابتدا از تحریریه های این شبکه بازدید کرد و سپس در استودیو شبکه حاضر شد.

منبع: