به نقل از یک تاجر صهیونیستی-آمریکایی محمد بن سلمان: از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی نماییم

آذر: یک تاجر اسرائیلی-آمریکایی اعلام نمود که ولیعهد سعودی به او گفته است از ترس ایرانیها و قطری ها با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی نماید.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا به نقل پایگاه خبری عرب 48، درپی اعلان توافق صلح و نرمال سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی حاییم صبان، تاجر اسرائیلی -آمریکایی اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفته است که از ترس ایران و قطر با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد نمی نماییم.
این تاجر اسرائیلی -آمریکایی امروز جمعه در گفت و گو با روزنامه یدیعوت آحارانوت ادعا کرد: در جریان یک وعده شام که با بن سلمان بودم از او پرسیدم که چرا روابط خود با اسرائیل را عادی نمی کنید؟ بن سلمان اظهار داشت که من در یک ثانیه می توانم این کار را انجام دهم اما ایرانیها و قطری ها به من هجوم خواهند آورد و در کشورم هرج و مرج ایجاد خواهد شد.
حاییم صبان اماراتی ها را افرادی شجاع خواند که رسیدن به این توافق با آنها می تواند کشورهای دیگر را نیز قانع کند و ابراز امیدواری کرد که سعودی ها نیز به سمت اسرائیلی ها روی بیاورند اما این مساله وقت زیادی می برد.
بر طبق این گزارش، حاییم صبان یکی از اشخاصی است که نقش اصلی در توافق اسرائیلی -اماراتی دارد، وی اهتمام کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو در خصوص این که برنامه الحاق کرانه باختری همچنان در دستور کار است را رد کند.
وی با اعلان اینکه تماسهای میان اسرائیل و امارات از زمان انتشار مقاله یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در روزنامه یدیعوت آحارانوت شروع شد اشاره کرد: مساله الحاق کرانه باختری رویا و توهم بی اساس است.

منبع: