در دیدار سفیر سوئیس در تهران قالیباف: اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می رسید

به گزارش آذر رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ترامپ متوجه شده که فشارهای حداکثری ضد ایران نتیجه ای نداشته، اظهار داشت: در ماه های آتی و سال آینده وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز (دوشنبه، ۳شهریور ماه ۹۹) با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار و گفتگو کرد.
قالیباف با اشاره به اینکه هرچند کشورهای اروپایی تحت تأثیر فشارهای آمریکا هستند اما باید سیاست مستقلی را در پیش بگیرند و جایگاه سوئیس به علت سیاست های مستقل و بی طرف استثناء است، خاطرنشان کرد: ما در کنار گسترش رابطه با آسیا، علاقه مند به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی مستقل می باشیم.
رئیس قوه مقننه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت دو کشور و لزوم گسترش روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس، اظهار داشت: ایجاد کانال مالی بین سوئیس و تهران ابتکار مناسبی است اما باید تلاش شود حجم روابط اقتصادی با این کانال در حوزه های بهداشتی، غذایی و… در قالب توافقات دو کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با اعمال تحریم های ظالمانه، به مردم ایران فشار می آورد، اظهار نمود: آمریکا می پنداشت با این فشارها می تواند در ایران مشکلات داخلی ایجاد کند که این فکری خام است.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به اینکه تاریخ پر افتخار ملت ایران نشان داده که مردم همیشه در مقابل دخالتهای خارجی محکم ایستاده اند، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ایستادگی در مقابل دخالت خارجی به فرهنگ مبارزه با ظلم تبدیل گشته و جزئی از اصول دینی و ملی ما به حساب می آید.
وی با گرامیداشت یاد سردار شهید سپهبد سلیمانی، افزود: مردم ایران در مقابل جنایت ترامپ در به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی، تجلیل و عکس العمل مناسبی نشان دادند.
قالیباف با اشاره به اینکه اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می رسید، اظهار داشت: امروز ترامپ متوجه شده که فشارهای حداکثری ضد ایران نتیجه ای نداشته و در ماه های پیش رو و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه مسائل اقتصادی و حل مشکلات، هماهنگی کاملی میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب هم در روز گذشته تاکید فرمودند که “در سال آخر فعالیت دولت، برای حل مشکلات اقتصادی باید انسجام وجود داشته باشد”.
قالیباف در پاسخ به سوال سفیر سوئیس با اشاره به اینکه در ایران دموکراسی واقعی حاکم است، خاطرنشان کرد: در انتخابات ها، مردم ایران هستند که تصمیم می گیرند چه مسیری را پیش ببرند.
در ادامه این دیدار، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران و حافظ منافع آمریکا در ایران، با تقدیر از حُسن نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما سیاست منسجمی درباره روابط دوجانبه میان ایران و سوئیس داریم که آن مبتنی بر اعتماد است.
وی با اشاره به لزوم گسترش همکاریهای همه جانبه، به پیشرفت روابط علمی دو کشور اشاره نمود و افزود: کانال مالی سوئیس آماده و فعال است و بخشی از آن اجرایی شده است که ما هم معتقدیم باید کارکرد این کانال مالی توسعه یابد.
سفیر سوئیس در تهران با اشاره به سفر هیأتی پارلمانی از این کشور به تهران اضافه کرد: مایلیم همکاری و روابط پارلمانی میان دو کشور ایران و سوئیس را توسعه دهیم.

منبع: