با اشاره به انزوای آمریکا در شورای امنیت کامالا هریس: رویکرد اول آمریکا به آمریکای تنها تبدیل گشته است

در حالی که مقامات کشورمان همیشه تاکید داشته و دارند که ایران قصد دستیابی به سلاح هسته ای ندارد، نامزد معاونت جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا در یک سخنرانی مجازی اظهار داشت که دولت بایدن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای نائل شود.
به گزارش آذر به نقل از روزنامه یو. اس. ای تودی، کامالا هریس سناتور دموکرات آمریکایی و نامزد معاونت ریاست جمهوری برای جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره سرانجام خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از توافق هسته ای و اینکه دولت بایدن چگونه از رژیم صهیونیستی محافظت خواهد کرد، اظهار داشت: بگذارید به وضوح بگویم که اجازه نخواهیم داد ایران به سلاحی هسته ای نائل شود و اطمینان حاصل خواهیم کرد که اسرائیل از حمایت گسست ناپذیر آمریکا برخوردار باشد.
هریس اضافه کرد: ایران در حال افزایش سرعت فعالیت هسته ای اش می باشد و بیشتر سبب ایجاد تحریکات می شود.
او با اشاره به انزوای دیپلماتیک آمریکا درباره مسئله ایران اظهار داشت: من در کمیته اطلاعاتی خدمت می کنم و باور دارم که بیش از همیشه از متحدانمان دور شده ایم و برای رو به رو شدن با این چالش نیاز به کمک داریم.
او علاوه بر این درباره تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: دولت ترامپ مسئله تحریم تسلیحاتی را بتازگی به شورای امنیت سازمان ملل برد و تنها یک کشور دیگر همراه با ما رای مثبت داد. فکر می کنم منصفانه است که بگوییم رویکرد “اول آمریکا” به آمریکای تنها تبدیل گشته است که به نفع ما و به نفع متحدان مان نیست.
بر طبق این گزارش، ادعای انتخاباتی هریس درباره برنامه هسته ای ایران به دنبال این مطرح می شود که مقامات کشورمان تاکید کرده اند بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب تولید، نگه داری و به کار گرفتن تسلیحات هسته ای حرام است و از ین جهت، هدف برنامه هسته ای ایران صلح آمیز می باشد.