رایزنی ضد ایرانی گانتز و اشکنازی با هیات مذاکره کننده آمریکایی

به گزارش آذر وزیر امور خارجه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید به محورهای ضدایرانی این دیدار اشاره کردند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با هیات مذاکره کننده آمریکایی همچون جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا و برایان هوک، نماینده پیشین آمریکا در امور ایران در صفحه توییترش نوشت که این دیدار بسیار ثمربخش بود و بر سر همکاری در جهت آن چه ممانعت از خصومت منطقه ای ایران، پیشگیری از تسلیحات هسته ای آن و پیش برد منافع راهبردی و ارزش های مشترک نامیده، موافقت کرده اند.
گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم که در این دیدار حضور داشته است در صفحه توییترش در اینباره نوشت: به آنها به خاطر رهبری معاهده نرمال سازی روابط(میان امارات متحده و رژیم صهیونیستی) و همینطور اقدامات در جهت اعمال باردیگر تحریم تسلیحاتی ضد ایران تبریک گفتم. علاوه بر این درباره لزوم ملحق شدن کشورهای اروپایی به این تلاش گفتگو کردیم.
ادعای مقامات صهیونیست درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که بنا به فتوای رهبر انقلاب اسلامی ایران تولید، نگه داری و به کار گرفتن تسلیحات هسته ای حرام است.
علاوه بر این، تاکید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اعمال باردیگر تحریم تسلیحاتی ضد ایران به دنبال این مطرح می شود که مدتی قبل آمریکا در تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت عرضه کرده بود شکست خورد. این پیش نویس در رای گیری شورای امنیت رای لازم را کسب نکرد.
دولت آمریکا باری دیگر هم با مطرح کردن درخواست بازگردانی تحریم های سازمان ملل ضد ایران از راه مکانیسم اسنپ بک(بازگردانی سریع تحریم ها) و رو به رو شدن با مخالفت حداکثری اعضای شورای امنیت در عرصه دیپلماسی به انزوا کشیده شد.

منبع: