شریعتی : طرح تامین برق رایگان در کمیسیون انرژی بررسی گردید

به گزارش آذر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: طرح تامین برق رایگان در جلسه امروز این کمیسیون بررسی گردید.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولانی از مرکز پژوهش ها جهت بررسی طرح برق رایگان اجرا شد.
وی بیان کرد: قرار بر این شد که کمیته برق کمیسیون انرژی جلسه ای را با مسئولان وزارت نیرو جهت بررسی این مساله برگزار کنند تا جزئیات محاسبه نحوه مصرف گروه های کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف مشخص شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اشاره کرد: همین طور مقرر شد کمیته برق کمیسیون انرژی بعد از انجام محاسبات و بررسی های خود، گزارشی از این طرح به کمیسیون انرژی ارائه کند تا سپس نظر کمیسیون به صورت رسمی درباره این طرح اعلام گردد.
شریعتی بیان کرد: در ادامه جلسه نحوه انتخاب مشاوران کمیسیون انرژی در دستور کار قرار گرفت که حدود ۵۷ نفر توسط اعضای کمیسیون برای انتخاب بعنوان مشاور عرضه شدند و رزومه آنان هم ارائه شده بود.
شریعتی افزود: باتوجه به تعداد زیاد افراد معرفی شده قرار شد شاخص هایی برای تعیین ۵ نفر مشاور کمیسیون تعیین شود که این شاخص ها در سه بخش صلاحیت عمومی، سوابق کاری و سوابق تحصیلی مرتبط خواهد بود. وی اشاره کرد: هیئت رئیسه کمیسیون انرژی بر طبق فاکتورهای مذکور این ۵۷ نفر را ارزیابی می نماید و برای جلسه آینده به صحن کمیسیون ارائه می کند و در نهایت اعضای کمیسیون از بین آنان ۱۰ نفر را انتخاب می کنند و آن ۱۰ نفر هم طبق دستورالعمل اعلامی به هیئت رئیسه مجلس معرفی می گردند تا هیئت رئیسه از بین آنان ۵ نفر را بعنوان مشاوران کمیسیون انرژی انتخاب نماید.

منبع: