فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان: ۴۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان

به گزارش آذر فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اظهار داشت: نظر به گسترش پایگاه های حوزه بسیج در سطح استان، سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان چهار هزار برنامه را در هفته دفاع مقدس برگزار می نماید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل، اظهار نمود: افتخار می نماییم که ملت سرافراز ایران اسلامی در یک دوره سخت به پشتوانه نیروهای مسلح از یک امتحان تاریخی سربلند عبور کرد و توانستیم با وجود دشمنان انقلاب اسلامی (کشورهای استکباری) از یک مانع بزرگ و یک جنگ خانمان سوز عبور نماییم.
وی اضافه کرد: مجاهدت ها و ایثارگری های همه رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس موجب شد که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در اختیار دشمنان قرار نگیرد و در این میان به رشادت های شهدای جان برکف، جانبازان و آزادگان یا دیگر اقشار حاضر در میدان نبرد حق مقابل باطل، افتخار می نماییم.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اشاره کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای بزرگداشت و پاسداشت این مجاهدت ها و ایثارگری هایی که نیروهای مسلح داشتند، برنامه های مختلفی از طرف نیروهای مسلح همچون ارتش و سپاه خوزستان برای مردم تدارک دیده شده است.
شاهوارپور با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه در پوشش این مراسم ها و همکاریهای همیشگی آنها برای انعکاس موفقیت ها و امیدبخشی به جامعه، عنوان کرد: بطور قطع اثرات این برنامه ها در کف جامعه و بین مردم دیده می شود و امید است که گوشه ای از ایثارگری و مجاهدت های شهدای والامقام را در این برنامه ها جبران نماییم.
وی اظهار داشت: امید می رود با اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس حداقل بتوانیم قسمتی از دین خودرا به شهدا، ایثارگران و خانواده نیروهای مسلح ادا نماییم.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در ادامه اظهار داشت: نیروهای مسلح برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس طرح های مشترکی دارند.
وی بیان کرد: باتوجه به گسترش پایگاه های حوزه بسیج در سطح استان، سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان چهار هزار برنامه را در هفته دفاع مقدس برگزار می نماید. البته قسمتی از برنامه ها مثل غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا به صورت محوری و مشترک در سراسر استان انجام می شود.
شاهوارپور افزود: کلنگ زنی ساخت ۶۰ واحد مسکونی و انجام تعمیرات ۲۰۰ واحد مسکونی در منطقه کوت عبدالله برای کمک به محرومان و همین طور افتتاح ۳۰۰ واحد مسکونی بازسازی و تعمیر شده از زلزله سال قبل مسجدسلیمان، جزو برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خوزستان است.
وی با اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته مواد غذایی به صورت مشترک با دیگر نیروهای مسلح، بیان کرد: تهیه و توزیع ۱۰ کامیون لوازم ورزشی در چارچوب ۱۰۰ بسته برای مناطق محروم و اعزام ۴۰ اکیپ پزشکی مشترک نیروهای مسلح با مدیریت بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، از دیگر برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس در استان خوزستان است.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی، اظهار نمود: گفت وگوها و برنامه های مختلفی در هفت شب در صداوسیمای خوزستان با حضور مسئولان نیروهای مسلح و خصوصاً پیشکسوتان دفاع مقدس انجام و پخش می شود.
شاهوارپور افزود: تا آخر سال هر هفته تعدادی برنامه را دراین زمینه داریم که باتوجه به رویکرد چهلمین سال پیروزی انقلاب، در هر هفته ۴۰ برنامه در کل استان توسط رده های بسیج اجرا می شود. خاطره گویی، شب شعر و جشنواره فیلم و دیگر برنامه های متنوعی که در حوزه نرم افزاری و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
وی اشاره کرد: گروه سرود، نقاشی و کارهای هنری که نیروهای بسیجی در فضای اقشاری دنبال می کنند نیز جزو برنامه های پیش بینی شده هستند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان خبر داد: تولید مجموعه هفت قسمتی با نوای کاروان، تولید مجموعه هشت قسمتی فرشتگان خط مقدم با موضوع نقش پرستاران و پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس و همین طور تولید برنامه سه قسمتی نقش جهادگران خط مقدم با موضوع خانواده شهدا همچون برنامه های روابط عمومی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در هفته دفاع مقدس است.
شاهوارپور عنوان کرد: مردم نسبت به ایثار و مجاهدت های آن زمان احساس دین می کنند یعنی امنیتی که الان جهت زندگی و شغل مردم یا تحصیل جوانان فراهم شده همه بر اثر مجاهدت ها و ایثارگری های آن وجود آمده است.
وی با درخواست از اصحاب رسانه برای انجام گفت و گو با جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و حتی خانواده شهدا بمنظور بازگویی خاطرات آنها، تصریح کرد: پل های اصلی شهر به اسم شهدا نام گذاری شده اند و حتی تابلوهای ورودی شهرها نیز منقوش به عکس و تصاویر شهدا هستند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه برای کاشت نخل به اسم شهدا در حال برنامه ریزی و طرح یک ایده هستیم، اظهار داشت: باتوجه به جایگاه خوزستان و نقش این استان در دفاع مقدس خصوصاً مردم مرزنشین، انتظار بر این است که در سطح همه شهرها، نمادهای شهری و المان ها قسمتی از رشادت ها و مجاهدت های مردم را به نمایش بگذارند.
شاهوارپور با انتقاد از اینکه حرکت هایی برای المان شهری انجام شده است ولی ایده آل ما نیست، بیان کرد: بعنوان مجموعه نیروهای مسلح توقع داریم که این نمادهای دفاع مقدس فراموش نشوند.
وی اظهار نمود: در یک برنامه مدون و سازمان دهی شده هر ساله دانش آموزان را در چارچوب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می کردیم تا نسل دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا گردند و فقط امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا این کار انجام نشده است.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: برای دروس دفاعی دانش آموزان نیز تدریس را در مدارس داریم و همین طور اعزام به میدان تیر برای دانش آموزان همراه با خاطره گویی در این راستا وجود دارد.
شاهوارپور به اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس اشاره نمود و اظهار داشت: در حوزه فیلم، نقاشی، فضای مجازی و دیگر کارهای فرهنگی نیز تلاش خودرا داریم ولی انتظار همکاری جامعه هنری را دراین زمینه ها داریم.
وی در آخر با تاکید بر اینکه کل استان خوزستان خودش موزه دفاع مقدس است، اظهار نمود: در حوزه المان ها نیز اولویت ما یادمان های دفاع مقدس است و یادمان هایی مثل شلمچه و طلائیه زیارتگاه هستند و از اقصی نقاط کشور برای زیارت به این یادمان ها می آیند.

منبع: