بررسی روابط ایران و ایالت ماتو گروسو برزیل در جریان بازدید سفیر کشورمان

آذر: در جریان بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل از ایالت ماتو گروسو این کشور روابط ایران با این ایالت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در بازدید از ایالت ماتو گروسو با مائورو مندس، رئیس این ایالت دیدار نمود و درباب راه های گسترش روابط تجاری خصوصاً در زمینه کشاورزی و کشت فراسرزمینی تبادل نظر کرد.
سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، گسترش و متنوع سازی روابط اقتصادی با ایالت ماتو گروسو خصوصاً در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و زمینه های وابسته باتوجه به ظرفیت های بالای اقتصادی این ایالت اصرار کرد.
سفیر ایران همین طور به آمادگی شرکت های ایرانی برای فعالیت در زمینه کشت فراسرزمینی در این ایالت اصرار کرد.
رئیس ایالت ماتو گروسو برزیل هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در تجارت با این ایالت و آمادگی برای ارائه تسهیلات به تجار و فعالان ایرانی جهت استفاده از ظرفیت های این ایالت، خواهان همکاری نزدیکتر دو طرف برای رسیدن به سطح بالاتری از همکاریهای دوجانبه شد.
دیدار با فعالین اقتصادی ایالت ماتو گروسو و بازدید از چند مجموعه فعال در زمینه های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه های این بازدید بود.
ایالت ماتو گروسو با 900 هزار کیلومترمربع مساحت سومین ایالت بزرگ برزیل بشمار می رود و از مهمترین قطب های تولید محصولات کشاورزی برزیل می باشد. این ایالت بزرگترین تولید کننده سویا، ذرت، پنبه، گوشت گوساله، و دانه آفتابگردان برزیل می باشد. تولید سویای این ایالت به 35 میلیون تن می رسد که به ترتیب سهم 27 و 10 درصدی از کل تولید این محصول در برزیل و دنیا را در اختیار دارد.
ماتو گروسو نخستین شریک تجاری ایران در برزیل می باشد و ایران دومین شریک تجاری این ایالت (بعد از چین) است.

منبع: