با موافقت نمایندگان؛ طرح تامین کالاهای اساسی با اولویت بررسی می شود

آذر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در اولویت قرار گرفتن طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۲۰۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه با بررسی اولویت دار طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.
حمیدرضا حاجی بابایی در این زمینه، اظهار داشت: معیشت مردم با افزایش قیمت ها گرفتار مشکل شده است و در این طرح به دنبال آن هستیم تا مشکلات مردم در تامین کالاهای اساسی مرتفع شود.
وی اظهارداشت: برمبنای طرح مذکور، دولت مکلف می شود کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد تا مشکلات معیشتی مردم از این طریق تا حدی حل و فصل شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شده است و به سبب آنکه مجلس دو هفته آینده تعطیل می باشد، درخواست ما آن است که طرح مذکور در هفته جاری در دستور کار مجلس قرار گیرد.
حاجی بابایی درباره مفاد طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: بر طبق این طرح قرار بر این است که ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۲ و ۱۴ بودجه برای کالاهای اساسی تخصیص داده شود و ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی را دریافت می کنند، اعتباراتی در کارت آنان در نظر گرفته می شود تا بتوانند کالاهای اساسی خودرا خریداری کنند.
وی اضافه کرد: حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که مقرر است به هر نفر از آنان ۱۲۰ هزار تومان اعتبار جهت خرید کالاهای اساسی داده شود و در واقع یک خانواده پنج نفره ۶۰۰ هزار تومان به کارت اعتباری اش واریز می شود و نکته حائز اهمیت آن است که این کارت ها اعتباری است و مردم فقط می توانند با آن کالا خریداری کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: همین طور ۴۰ میلیون نفر دیگر از مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارند که در کارت اعتباری آنان ۶۰ هزار تومان جهت خرید کالاهای اساسی واریز می شود تا از این طریق قسمتی از مشکلات معیشتی این قشر جامعه نیز مرتفع شود.
حاجی بابایی اظهار داشت: در این طرح مقرر شده است که از اول مهرماه تا اختتام اسفندماه دولت این اعتبارات را در کارت های اعتباری ۶۰ میلیون نفر مذکور واریز نماید تا کالاهای اساسی خریداری کنند اما در صورتیکه وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافت، این طرح متوقف می شود اما اگر وضعیت معیشتی به همین منوال ادامه پیدا کند، دولت باز هم باید این اعتبارات را واریز نماید.

منبع: