یوسفی ؛ تحقیق و تفحص از سازمان بازنشستگی کلید خورد

آذر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از درخواست برای تحقیق و تفحص از سازمان بازنشستگی آگاهی داد.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشکلات شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در آبان ماه ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و کارکنان آن از زیرمجموعه دولت خارج شدند و متأسفانه از آن زمان تابحال از بازنشستگان مخابرات کشور آنطور که باید و شاید حمایت نمی گردد.
وی با اعلان اینکه بازنشستگان این شرکت بعد از گذشت ۱۱ سال هنوز به حق قانونی خود نرسیده اند، اضافه کرد: طی چند ماه گذشته به همراه نمایندگانی از بازنشستگان مخابرات، با مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و همین طور سازمان اداری و استخدامی کشور درباره مسئله حقوق بازنشستگان جلساتی را برگزار کردیم.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بازنشستگان، اشاره کرد: شرکت مخابرات ایران بعد از واگذاری گرفتار مشکلاتی شده در خصوص اینکه بخشنامه پرداخت حق و حقوق بازنشستگان این شرکت به درستی رعایت نمی گردد.
یوسفی با اشاره به اینکه این مساله با پیگیری های رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حال بررسی است، اظهار داشت: جدولی از جانب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دراین زمینه تدوین و از جانب صندوق بازنشستگی کشوری برای تطبیق گروه های شغلی و متعاقباً همسان سازی برای ذی نفعان صندوق کشوری که مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده، تدوین شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همین طور برمبنای مواد ۳ و ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، ذی نفعان صندوق کشوری شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی، از شمول دستگاه های اجرایی خارج شده است.
وی با انتقاد از اینکه جدول تدوینی از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور و ابلاغی از صندوق بازنشستگی کشور عملاً درست نیست، اظهار داشت: متأسفانه تمامی ذی نفعان و مشترکان صندوق کشوری بعد از خصوصی سازی بسیار متضرر شدند.
سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد: جدول موصوف، سبب تضییع حقوق ۱۷ سازمان و ارگان همچون بازنشستگان کشوری شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی شده است.
یوسفی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در یک ماه گذشته از معاون اداری و استخدامی و معاونت برنامه و بودجه و سازمان بازنشستگی، هفته آینده قسمتی از مطالبات و حقوق بازنشستگان مخابرات کشور پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: بمنظور پشتیبانی از حقوق بازنشستگان مخابرات، ما درخواست تحقیق و تفحص از سازمان بازنشستگی را تهیه کرده ایم تا هر چه سریع تر شاهد کاهش مشکلات بازنشستگان باشیم.

منبع: