سردار جلالی: آمریکا به دنبال جنگ مقابل زیرساخت های حیاتی ایران است

آذر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلان اینکه دشمن از اقدام نظامی مقابل ایران ناامید شده است، اظهار داشت: آمریکا به دنبال جنگ مقابل زیرساخت های حیاتی ایران است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، نهمین رزمایش قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل، محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر، تعدادی از مدیران صنعت برق قبل از ظهر امروز در محل مرکز پایش صنعت برق کشور انجام شد.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم ابتدا به تمامی پرسنل شرکت توانیر در تهران و استانها خدا قوت و خسته نباشید گفت و حفظ کارکرد صنعت برق را حاصل زحمات و کوشش های این کارکنان زحمت کش دانست.
وی اضافه کرد: دشمن در تقابل با ایران اسلامی به سبب توان بالای دفاعی و بازدارندگی و اراده قاطع که مشاهده کرد از حوزه نظامی مایوس شده است که نقطه عطف این مسئله، انهدام پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلان اینکه آمریکایی ها بعد از ناامیدی از جبهه نظامی به دنبال جنگ مقابل زیرساخت های حیاتی کشور رفتند، اشاره کرد: در این جنگ نوین به سبب آنکه فاعل جنگ در حوزه سایبری گم نام است این حملات بیشتر در این عرصه صورت می گیرد.
سردار جلالی اظهار داشت: زیرساخت های حیاتی ایران به سبب رشد و توسعه سریع، گرایش به سایبری شدن پیدا کرده است. پس حفظ این کارکردها که پیوندی حیاتی با کیفیت زیست مردم دارد منوط به پدافند سایبری و رعایت الزامات جامع پدافند غیرعامل است.
وی با اعلان اینکه دراین زمینه رویکرد ما عملیات پیشگیرانه برای رصد لطمه پذیری ها و کنترل آمادگی هاست، متذکر شد: صنعت برق صنعتی مادر است و همه کارکردهای حیاتی به برق مربوط است. عدم اختلالات در زیرساخت های برق کشور نشان از تاب آوری و قوت صنعت برق کشور دارد و قابل تقدیر است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد: ظرفیت کنونی مولدهای اضطراری برق می تواند رشد بیشتری داشته باشد تا تامین کننده برق اضطراری کشور باشد.
سردار جلالی اظهار داشت: رزمایش های سایبری در حوزه برق باید به صورت منظم اجرا شود تا ضمن بررسی لطمه پذیری ها میزان پایداری شبکه ارتقا یابد.
سند همکاری اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی امضا شد
در حاشیه برگزاری نهمین رزمایش سراسری مولدهای برق اضطراری، سند همکاری اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت توانیر به امضا رسید.
این سند همکاری در امتداد اجرای دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری ابلاغی رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور و برمبنای پیشنهاد شرکت توانیر با عنوان «طرح جهادی مانور آمادگی مولدهای خودتامین» جهت ایجاد آمادگی در شرایط بحران با هدف مصون سازی تامین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری از طرف سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمد حسن متولی زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر به امضا رسید.

منبع: