مقتدایی : دولت اهتمام جدی تر به مرزها داشته باشد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: مرزهای ایران، مرزهای دوستی است و وزارتخانه های امورخارجه و کشور باید اهتمام جدی تری برای تقویت این دوستی با ملت های همسایه داشته باشند.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم تقویت بازارچه های مرزی تصریح کرد: مبحث بازارچه های مرزی و مراوده مرزنشینان با همسایگان، یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای آنکه ابعاد مختلفی دارد، در چندین نوبت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی بیان نمود: ما کمیته ای را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «کمیته مرز» تشکیل داده ایم که این کمیته تابحال از برخی مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مقرر است بزودی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرزهای جنوبی و آبی کشورهم بازدید به عمل بیاورد.
مقتدایی تصریح کرد: تابحال کمیته مرز گزارش هایی را از بازدیدهای خود از نقاط مرزی تهیه کرده که بخشی از این گزارش ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجموع می توان این گونه برداشت کرد که امروز بویژه با عنایت به تحولاتی که در مرزهای شمالی رخ داده و با عنایت به اختلافاتی که بعضی از همسایگان با یکدیگر دارند، رسیدگی به مبحث مرزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.
وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان و سیستان و بلوچستان و بازدیدهایی که از مناطق مرزی داشته، به خوبی نشان داده است که مجلس در مورد مرزها با جدیت و دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل خواهد نمود.
مقتدایی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که مرزهای ایران مرزهای دوستی و رفاقت است، اظهار داشت: برای تقویت این دوستی با ملت های همسایه، وزارتخانه های امور خارجه و کشور باید اهتمام جدی تری داشته باشند و مجلس هم در این جهت به دنبال همکاری با دولت و همه ارگان های نظامی، امنیتی و انتظامی است.