نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس: وزارت نیرو حقابه لرستان را بهتر از گذشته ببیند

به گزارش آذر لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو از گذشته تا حالا با خساست تمام نسبت به لرستان سیاستگذاری ها کرده و این درحالیست که با کنترل آب های موجود، سدسازی و مهار آب های سطحی نه فقط می توان جلوی سیلاب ها را گرفت بلکه دشت های مختلف استان را آبی کرد.
سیدحمیدرضا کاظمی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: مشکل حقابه لرستان موضوعی است که پس از انقلاب اسلامی، در گذشته مسئولین استان آنطور که شایسته بوده نتوانسته اند از حق مردم این دیار دفاع کنند.
وی ادامه داد: باوجود اینکه لرستان چهارمین استان پرآب کشور شمرده می شود اما متاسفانه بهار و زمستان با سیلاب های مخرب و تابستان با خشکسالی مواجه می باشد که در این خصوص بارها در صحن مجلس به وزیر نیرو تذکراتی داده شده و حتی استیضاح نیز شد.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو از گذشته تا حالا با خساست تمام نسبت به لرستان سیاستگذاری ها کرده و این درحالیست که با کنترل آب های موجود، سدسازی و مهار آب های سطحی نه فقط می توان جلوی سیلاب ها را گرفت بلکه دشت های مختلف استان را آبی کرد.
کاظمی بیان کرد: الان ۲۳ درصد زمین های زراعی استان آبی بوده و این درحالیست که میانگین کشوری ۴۵ درصد است.
وی با اعلان اینکه به وزارت نیرو فشار وارد کردیم که در مطالعات جدید لرستان را ببینند تا بتوان سدهای نیمه تمام استان را تکمیل و در مطالعات جدید نیز سدهای جدید دیده شود، بیان کرد: در وضعیت کنونی و اقتصادی اجرای پروژه های میلیاردی مشکل بوده و دولت به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به وزارت نیرو فشارآوردیم که حقابه لرستان را بهتر از گذشته ببیند تا بتوانیم سدهای مختلف استان تکمیل و سدهای در حال مطالعه و سدهایی که در گذشته تعطیل شدند فعال شوند و قسمتی از کمبود کارهای گذشته جبران شود.

منبع: