نوری قزلچه در تذکر شفاهی: جلسات مجلس به صورت مجازی برگزار گردد

به گزارش آذر نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با عنایت به شرایط بحرانی کرونا، تقاضای ما آن است که جلسات علنی مجلس به صورت مجازی برگزار گردد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، غلامرضا نوری قزلچه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: امنیت و حفظ انتظام محوطه مجلس بر عهده رئیس و در غیاب وی، بر عهده نواب رئیس مجلس است و هیچ مقام و مسئول دیگری بدون اجازه رئیس، حق مداخله در امور مجلس را ندارد.
وی با اشاره به اینکه دستگاههای دیگر حتی وزارت بهداشت نمی توانند برای مجلس مقرراتی را وضع کنند، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی بعنوان دستگاه حاکمیتی، همه را به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط بحرانی کرونا دعوت می کند اما با این حال، ما در صحن و کمیسیون های مجلس شاهد تراکم جمعیت هستیم.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقاضای ما آن است که هیئت رئیسه مجلس حضور یک دوم نمایندگان را به صورت قرعه کشی در جلسات علنی پیگیری کند یا آنکه با عنایت به وجود زیرساخت های برگزاری جلسات به صورت مجازی، نشست های صحن علنی به صورت مجازی برگزار گردد.
علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: هیئت رئیسه مجلس روز گذشته در این خصوص جلسه ای را برگزار کرد و جلسات کمیسیون هایی که با حضور وزرا یا معاونان آنان تشکیل می شود، باید در سالن مشروطه، کمیسیون تلفیق یا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار گردد.
وی بیان نمود: ما این مورد را به استحضار رؤسای کمیسیون ها و نمایندگان مجلس رساندیم و تلاش می نماییم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نماییم.

منبع: