نماینده مردم خرمشهر خبر داد: اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای ساحل سازی خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتباری معادل ۴۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ساحل سازی خرمشهر اطلاع داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سید لفته احمد نژاد بامداد امروز در نشت خبری با خبرنگاران، اظهار نمود: به دنبال پیگیری های انجام شده اعتبارات خوبی برای شهرداری خرمشهر دریافت شده است؛ همچون این اعتبارات توافق برای اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای پروژه ساحل سازی خرمشهر است که ردیف اعتباری آن حذف شده بود.
وی اضافه کرد: از دیگر موارد می توان به دریافت سهم آلایندگی اشاره نمود که از ۹۰ میلیارد تومان سهم آلایندگی اختصاص یافته به استان خوزستان، هفت تا هشت میلیارد تومان سهم خرمشهر است.
نماینده مردم خرمشهر از اختصاص اعتبار به حوزه درمان خرمشهر هم اشاره نمود و اظهار داشت: برای توسعه و تجهیز بیمارستان ولی عصر هم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد و برای بیمارستان قلب خرمشهر هم ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات برنامه و بودجه تخصیص یافت که مقرر است در سه مرحله پرداخت گردد.
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی
وی افزود: در اولین مرحله ۲۰ میلیارد تومان به حساب دانشکده علوم پزشکی خرمشهر واریز شد و «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه هم قول داده است تا آخر دولت در صوت نیاز اعتبارات بیشتری را برای تکمیل این پروژه اختصاص دهد.
احمد نژاد همینطور از وعده تخصیص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی برای حوزه آب و فاضلاب اطلاع داد و اظهار نمود: در جلسه با آبفا و وزارت نیرو مقرر شد که ۱۶۰ میلیارد تومان به بحث فاضلاب اختصاص پیدا کند که این اعتبارات شامل ماده ۵۶ است که بر مبنای آن اگر دولت امسال اعتبار نداشته باشد، می تواند از اعتبارات سال آینده تأمین کند؛ همینطور ۲۰ میلیارد تومان هم برای توسعه شبکه آب معین شده است.
نماینده مردم خرمشهر از دریافت مجوز برای افزودن ۱۰ هزار هکتار به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در خرمشهر اطلاع داد و اظهار داشت: با پیگیری مسائل کشاورزی و به دنبال سفر رئیس کمیسیون کشاورزی مجوز افزایش ۱۰ هزار هکتار دیگر در چارچوب طرح مقام معظم رهبری، تسطیح، زهکشی و آماده کشت شود.
وی اضافه کرد: در مسافرت اخیر رئیس کمیسیون کشاورزی به خرمشهر هم نارضایتی از کیفیت اجرای پروژه آماده سازی زمین های زراعی در چارچوب طرح رهبری اعلام کردم.
احمد نژاد از بازگشت امتیاز پلاک های اروندی به خرمشهر، مذاکره برای لایروبی اروند رود، دریافت مجوز ورود کالاهای ملوانی به خرمشهر بعنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد..
وی در سخنانش همینطور ادعای گرفته شدن امتیاز دانشگاه فرهنگیان از خرمشهر را بی اساس خواند و اظهار داشت: در جلسه آموزش و پرورش که با حضور وزیر برگزار شد، مجوز راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در خرمشهر گرفته شده است و این دانشگاه در خرمشهر تأسیس خواهد شد و برای جانمایی آن هم چندین گزینه بازدید شده است که هنوز تصمیم قطعی برای محل آن گرفته نشد.

منبع: