فرهنگی اعلام کرد؛ برنامه ریزی مجلس برای پاسخ متقابل به ترور شهید فخری زاده

آذر: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی مجلس مقرر شد که ما پاسخی متقابل به ترور شهید فخری زاده دهیم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس، اظهار داشت: بامداد امروز جلسه غیرعلنی مجلس جهت بررسی ابعاد ترور شهید فخری زاده انجام شد.
وی اضافه کرد: قرار بر این بود که نشست امروز با حضور وزیر اطلاعات تشکیل گردد اما طی مذاکره ای که رئیس مجلس با وزیر اطلاعات داشت، تصمیم بر این شد که جلسه به وسیله نمایندگان اداره شود و وزیر اطلاعات در این نشست حضور نیافت.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در جلسه غیرعلنی امروز، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های تخصصی مجلس، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و همین طور برخی دیگر از نمایندگان، صحبت هایی درباره ترور شهید فخری زاده مطرح نمودند که ابهاماتی دراین زمینه وجود داشت و تا حدی روشن شد.
فرهنگی اظهار داشت: قرار بر این شد که برنامه ریزی و اقدامات دقیقاً در جهت پاسخ متقابل به رفتارهای طرف مقابل باشد چونکه اقدامات تروریست ها بسیار ناپسند است و اقداماتی که دشمنان ما انجام دادند برای آنان مایه شرمسازی است.
وی با اعلان اینکه دشمنان شخصیت علمی برجسته و بین المللی ما را با تمهیدات گسترده به شهادت رساندند، اظهار داشت: مقرر شد طرحی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است، هر چه سریعتر نهایی و گزارش آن به صحن علنی ارائه شود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: البته با درخواستی که مطابق ماده ۱۰۰ بخشنامه داخلی مجلس صورت گرفت، مقرر شد جلسه فوق العاده ای تشکیل گردد و نهایتاً این طرح تا روز چهارشنبه نهایی شود و این گامی است که مجلس شورای اسلامی بر می دارد.
فرهنگی بیان کرد: البته دستگاه های امنیتی و شورای عالی امنیت ملی هم تدابیر و تمهیدات لازم را برمبنای وظایف خود و برای برخورد با این جنایت بزرگ در دستور کار قرار خواهند داد چونکه این جنایت در آستانه جنایت دی ماه و شهادت سردار سلیمانی انجام شده و باید پاسخ متناسب داده شود.
وی اشاره کرد: اقدامات ما باید به شکلی طراحی شود که نقشه دشمنان را خنثی کند و همین طور باید در امتداد تامین منافع ملی گام های موثر را برداریم.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فوریت این طرح در ۱۳ آبان به تصویب مجلس رسیده و الان در کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی است و ابعاد مختلف آن همچون موضوعات مربوط به تحریم و امنیت ملی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره روند برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به این جمع بندی نرسد که از شرایط سخت کرونائی عبور کرده ایم، این روند ادامه خواهد داشت و جلسات مجلس در سه مکان مختلف و بوسیله ویدیو کنفرانس برگزار می گردد.

منبع: