توزیع ۷ هزار بسته معیشتی درمناطق محروم استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرائی فرمان امام

آذر: به همت ستاد اجرائی فرمان امام چهارمین مرحله رزمایش ˮهمدلی و احسانˮ در زاهدان اجرا شد. درمراسمی با حضور مسئولین نمایندگی ولی فقیه در زاهدان، مدیرکل استانی ستاد اجرائی فرمان امام و تعدادی از مسئولان استانی و مدیران گروههای مردمی و خیریه، توزیع 7 هزار بسته معیشتی درمناطق محروم استان با اولویت اقشار لطمه دیده از کرونا در سیستان و بلوچستان شروع شد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام در سیستان و بلوچستان با بیان این خبر اضافه کرد: توزیع این بسته های معیشتی به همت بنیاد احسان و توسط ۴۰ گروه جهادی همکار ستاد اجرائی فرمان امام صورت میگیرد. وی اشاره کرد: برای حل مشکلات معیشتی مردم، ستاد اجرائی فرمان امام بطور مرتب برنامه های کوتاه مدتی نظیر توزیع بسته های معیشتی و همین طور برنامه های بلندمدت مانند ایجاد اشتغال در حوزه معدن، کشاورزی و دامپروری با اولویت لطمه دیدگان از کرونا را در دستورکار خود دارد.
همین طور در چهارمین مرحله رزمایش همدلی و احسان صورت گرفت؛ توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی درمناطق محروم استان اردبیل در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مدیرکل استانی ستاد اجرائی فرمان امام، فرمانده سپاه، معاون استاندار و تعدادی از مدیران استانی، توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار استان شروع شد.
مهدی افتخاری مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام در استان اردبیل درحاشیه این مراسم اظهار داشت: این بسته ها شامل اقلام غذایی خشک مانند رب، روغن، ماکارانی وعدس است و به زودی برنج و گوشت مرغ هم به این بسته ها اضافه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این بسته ها از امروز توسط نیروهای جهادی همکار ستاد اجرائی فرمان امام در مناطق محروم استان و با اولویت لطمه دیدگان کرونا توزیع میشود.
آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دراین مراسم اظهار داشت: ستاد اجرائی فرمان امام جزو نهادهایی است که هرگره و مشکل و بحرانی در کشور پیش آمده بلافاصله درمیدان حضور یافته وبه یاری مردم شتافته است.
وی ادامه داد: چه در سیل و زلزله، چه پس از شیوع ویروس کرونا و اقداماتی مانند تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا و تولید داروهای تحریمی و اقلام بهداشتی مانند ماسک و ضدعفونی کننده موردنیاز مردم، چه در بحث های علمی و تأسیس و پشتیبانی از دانش بنیان ها و جوانان نخبه کشور، ستاد اجرائی پیشرو بوده و این نحوه مدیریت و فعالیت میتواند تبدیل به یک الگوی بین المللی برای مدیریت در کشور و پشتیبانی از جامعه شود.
نماینده ولی فقیه اضافه کرد: پس از شیوع کرونا، ستاد اجرائی علاوه بر ورود در حوزه علمی و دارویی، درچندین مرحله مبادرت به توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در مناطق محروم اردبیل و حتی ایجاد اشتغال برای کسانی که براثر کرونا بیکار شده بودند کرد که این مسئله تقدیرآمیز و ستودنی است.